۲۱ بهمن ۱۳۹۸، ۲۰:۰۲

یک مقام مسوول مطرح کرد:

تعمیرات دکل های حفاری خشکی با تکیه بر توان داخلی

تعمیرات دکل های حفاری خشکی با تکیه بر توان داخلی

مدیر تعمیر، تکمیل و خدمات فنی چاه‌های شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: دکل تعمیراتی ۱۰۲ در این مجموعه تعمیر و بازسازی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، یونس عباسی لرکی، مدیر تعمیر، تکمیل و خدمات فنی چاه‌های شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با بیان اینکه عملیات بازسازی و تعمیرات اساسی دکل تعمیراتی ۱۰۲ شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب به همت توان داخلی این مجموعه بازسازی و تعمیر اساسی شد، گفت: عملیات بازسازی و تعمیر اساسی این دکل با استفاده از توان متخصصان این مدیریت و بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخل کشور انجام شد و ضمن صدها هزار دلار صرفه‌جویی ارزی، زمینه بومی‌سازی اینگونه خدمات دانش محور و ارزشمند را در داخل کشور و مناطق نفت‌خیز جنوب فراهم نموده است.

وی افزود: دکل هم اکنون برای تعمیر یک حلقه چاه در حال عملیات است. عملیات بازسازی و تعمیر اساسی دکل تعمیراتی ۱۰۲ که در مدت ۱۱۰ روز تعمیر شده است که رکورد قابل قبولی به شمار می‌رود.

به گفته این مقام مسؤول بازسازی و تعمیر اساسی این دکل که بعد از ۱۷ سال کارکرد مفید انجام شده است باعث افزایش راندمان عملیاتی آن، افزایش ضریب ایمنی کارکنان و کاهش هزینه‌های عملیاتی می‌شود.

مهندس عباسی لرکی اظهار داشت: این مجموعه با در اختیار داشتن یک دکل مکشی و ۳ دکل تعمیراتی، تاکنون تعمیر و تکمیل بیش از ۸۰۰ حلقه چاه را در چهار استان جنوبی کشور در پهنه عملیاتی مناطق نفتخیز جنوب، به نحو مطلوب به انجام رسانده است.

کد خبر 4849715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha