۲۸ بهمن ۱۳۹۸، ۱۸:۲۳

فعالیت ایستگاه مترو کیانشهر از امروز آغاز شد

فعالیت ایستگاه مترو کیانشهر از امروز آغاز شد

ایستگاه مترو کیانشهر در خط ۶ مترو تهران از صبح دوشنبه ۲۸ بهمن به صورت غیر رسمی افتتاح و به بهره برداری رسید و هم اکنون آماده خدمت رسانی به شهروندان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی امام مدیرعامل مترو تهران، گفت: این ایستگاه در منطقه ۱۵ شهرداری تهران در محله کیانشهر، نبش خیابان‌های صالحی و عزیزخانی و ایستگاه میانی دو ایستگاه دولت آباد و بعثت است.

وی افزود: ایستگاه مترو کیانشهر که پنجمین ایستگاه از خط ۶ مترو است و با رعایت تمام استانداردهای لازم در حوزه ساخت و تجهیزات همانند سیستم‌های تهویه تونلی و ایستگاهی ساخت داخل، شفت های میان تونلی، سیستم سیگنالینگ، سیستم اعلام و اطفای حریق، دو سیستم پایدارسازی برق ال پی اس (LPS) و نیز پست یکسو کننده برق قطارها آر آی سی (RIC) ساخته شده است و زیربنای این ایستگاه بیش از ۱۰ هزار مترمربع و طول سکوی آن ۱۴۰ متر مربع می‌باشد. همچنین شش دستگاه پله برقی در آن نصب و راه اندازی شده است. آسانسورهای این ایستگاه در حال نصب می‌باشد و نهایتاً تا ۳ ماه دیگر به منظور تردد افراد کم توان راه اندازی می‌شود.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با اشاره به اینکه ایستگاه مترو کیانشهر با هزینه کرد ۱,۵۰۰ میلیارد ریال ساخته شده است، تاکید کرد: شرکت مترو تهران در شرایط حال حاضر اقتصادی و نیز تحریم‌ها تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا ایستگاه‌های مترو با رعایت تمام استانداردهای لازم و نیز سهولت استفاده برای افراد کم توان به بهره برداری برسد. لذا بر اساس وعده همیشگی به شهروندان نهایتاً تا ۳ ماه پس از افتتاح، آسانسورهای ایستگاه نیز راه اندازی می‌شود.

خط ۶ مترو تهران یک خط درون شهری به طول ۳۲ کیلومتر است که قرار است در نهایت با توسعه بخش جنوبی آن به ۳۸ کیلومتر گسترش یابد و در حال حاضر ایستگاه‌های دولت آباد، بعثت، میدان شهدا و ایستگاه امام حسین (ع) در این خط فعال است و به شهروندان خدمات ارائه می‌دهد.

کد خبر 4855432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha