۵ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۰۴

توسط نشر مرکز؛

«پدیده رُزی» و «پسر اِسوِئا» به چاپ دوم رسیدند

«پدیده رُزی» و «پسر اِسوِئا» به چاپ دوم رسیدند

ترجمه دو رمان‌ «پدیده رُزی» نوشته گرام سیمسون و «پسر اِسوِئا» نوشته لنا آندرشون توسط نشر مرکز به چاپ دوم رسیدند.

به گزارش خبرنگار مهر، دو رمان «پدیده رُزی» نوشته گرام سیمسیون با ترجمه مهدی نسرین و «پسر اِسوِئا» نوشته لنا آندرشون با ترجمه سعید مقدم به‌تازگی توسط نشر مرکز به چاپ دوم رسیده‌اند.

گرام سیمسیون در سال ۲۰۱۳ «پروژه رزی» را به عنوان اولین رمانش منتشر کرد که به فروش بیش از یک میلیون نسخه‌ای دست پیدا کرد و شهرتی جهانی برایش به ارمغان آورد. او تا پیش از این موفقیت، در حوزه اطلاعات و مدل‌سازی داده مشغول به کار بود. «پدیده رزی» کتابی بود که او در سال ۲۰۱۴ و در پی موفقیت «پروژه رزی» نوشت. این کتاب، ادامه رمان اول این نویسنده است.

محور داستان‌های پروژه و پدیده رزی، یک استاد ژنتیک به نام پروفسور دان تیلمن است که ذهنی دقیق و تحلیل‌گر دارد. پروفسور به عنوان شخصیت اصلی داستان عادت دارد با کلمات بازی کند و با وجود هوش سرشار و ذکاوتش در حوزه ارتباطات اجتماعی، مرتب دچار اشتباه شده و در معاشرت‌هایش گاف می‌دهد.

چاپ اول این‌ترجمه، آذرماه سال گذشته توسط نشر مرکز عرضه شد و حالا نسخه‌های چاپ دومش به بازار عرضه شده‌اند.

چاپ دوم این‌کتاب با ۳۷۶ صفحه و قیمت ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان به کتابفروشی‌ها آمده است.

«پسر اسوئا» هم رمان جدید لنا آندرشون نویسنده رمان «تصرف عدوانی» است. چاپ اول ترجمه «پسر اسوئا» هم آبان‌ماه امسال عرضه شد و حالا نسخه‌های چاپ دومش به بازار نشر آمده‌اند.

این‌رمان درباره سرنوشت مردی سوئدی در بستر زمانی قرن بیستم است که به بهانه روایت زندگی این‌مرد، تحولات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی سوئد پیش روی مخاطب کتاب قرار می‌گیرند.

شخصیت اصلی رمان «پسر اسوئا» مردی بدون هیچ‌عیب‌ونقص جسمانی است اما یک شکاف بزرگ ذهنی دارد و این‌شکاف، درباره ساخته‌های انسان و امر ضروری است؛ شکاف بین آن‌چه انسان به کمک مهندسی می‌سازد و ضرورت پذیرش متین جهان، آن‌چنان که هست. ذهن این‌مرد مانند رویکرد سوسیال‌دموکرات‌های سوئدی دوپاره است. این‌گروه سیاسی در سوئد، از یک‌سو مشتاق ساختن جامعه‌ای با تحرک اجتماعی و از سوی دیگر متمایل به فراهم‌کردن آن‌چنان زندگی اجتماعی برای مردم بودند که از زندگی خود راضی بوده و نخواهند از هستی اجتماعی‌شان بگریزند.

چاپ دوم این‌کتاب هم با ۲۴۸ صفحه و قیمت ۴۷ هزار و ۵۰۰ به بازار نشر عرضه شده است.

کد خبر 4861134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha