۲۶ فروردین ۱۳۹۹، ۹:۵۰

رئیس پلیس فتای گلستان:

اپلیکیشن های بانکی را از منابع معتبر دریافت کنید

اپلیکیشن های بانکی را از منابع معتبر دریافت کنید

گرگان- رئیس پلیس فتای گلستان نسبت به اپلیکیشن های جعلی رمزساز هشدار داد و گفت: شهروندان برنامه های بانکی مورد نیاز خود را از منابع معتبر دریافت کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ ابراهیم پرسا اظهارکرد: شهروندان برنامه‌های بانکی مورد نیاز خود را از منابع معتبر دریافت کنند و با انتخاب رمزهای عبور پیچیده، مجرمان سایبری را در رسیدن به اهداف مجرمانه خود ناکام بگذارند.

وی افزود: با توجه به الزام بانک‌ها برای عملی کردن رمزهای یکبار مصرف (پویا)، کلاهبرداران سایبری با طراحی اپلیکیشن‌های جعلی رمزساز، به دنبال سرقت اطلاعات بانکی کاربران هستند تا به این وسیله با دسترسی به اطلاعات شهروندان نسبت به خالی کردن حساب افراد اقدام کنند.

این مقام انتظامی گلستان با بیان اینکه هدف از ساخت اپلیکیشن‌های جعلی، سرقت اطلاعات کاربران و گذر واژه‌های آنها است، خاطرنشان کرد: افراد سودجو با شیوه‌های مختلف و تبلیغات گسترده در شبکه‌های مجازی، اپلیکیشن جعلی خود را به کاربران معرفی کرده و در نظر دارند هموطنان را نسبت به فعال سازی و نصب این برنامه‌ها ترغیب کنند.

پرسا گفت: لازم است کاربران برای فعالسازی رمز یکبارمصرف، حتماً با مراجعه به سایت بانک مربوطه، راهنمای فعال کردن رمز یکبار مصرف را دریافت کرده و در صورت اقدام برای دریافت اپلیکیشن رمز پویا، حتماً به فروشگاه‌های آنلاین معتبر یا شعب بانکی مراجعه و از واگذاری گوشی تلفن همراه به سایر افراد خودداری کنند.

وی ضمن تاکید بر اینکه برای دریافت رمز یک بار مصرف، نیازی به پرداخت وجه و یا ثبت نام در هیچ سایتی است، از هموطنان خواست به پیام‌ها و درخواست‌های مشکوک به خصوص پیامک‌ها از خطوط شخصی اعتنا نکرده و در صورت مواجهه با موارد مشابه آن را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری سایت پلیس فتا در میان بگذارند و یا با کارشناسان پلیس فتا استان گلستان تماس بگیرند تا پیگیری‌های لازم صورت پذیرد.

کد خبر 4900077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha