۳۰ فروردین ۱۳۹۹، ۹:۵۸

رئیس حوزه هنری کردستان:

شاعران کردستان به احترام ایثار کادر بهداشت و درمان شعرخوانی کردند

شاعران کردستان به احترام ایثار کادر بهداشت و درمان شعرخوانی کردند

سنندج - رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان گفت: جمعی از شاعران کردستان در اقدامی ویژه و به احترام ایثار و خدمات جامعه بهداشت و درمان در سراسر جهان به ویژه کشورمان، شعرخوانی کردند.

امین مرادی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شماری از شاعران استان کردستان با حضور در سالن خالی از جمعیت پردیس سینمایی بهمن سنندج احساس خود را با زبان شعر در خصوص وضعیت این روزهای جهان به ویژه ایثار و خدمات جامعه پزشکی و پرستاران و همچنین کادر درمان بیان کردند.

وی ضمن اشاره به واکنش به موقع هنرمندان نسبت به وقایع پیرامون خود، افزود: هنرمندان همواره در تمامی عرصه‌ها پیشگام بوده و با هنر خود نسبت به مسائل روز جامعه واکنش‌های بسیاری خوبی را بروز داده‌اند.

مرادی ادامه داد: نگاهی به وقایع و رویدادهای مختلف در سطح استان و جهان نشان می‌دهند که حضور به موقع هنرمندان در تمامی رشته‌های هنری باعث خلق آثاری ماندگار و تأثیرگذار شده است.

وی با بیان اینکه در استان کردستان نیز هنرمندان این دیار همواره در تمامی صحنه‌ها حضور به موقع داشته‌اند، یادآور شد: خوشبختانه هنرمندان کردستانی همواره نسبت به وقایع و اتفاقات پیرامون خود بی تفاوت نبوده و به همین دلیل همواره شاهد حضور آنها با زبان هنر و خلق آثار ماندگار بوده‌ایم.

وی به وضعیت این روزهای کشورمان و سایر مناطق جهان اشاره کرد و افزود: هرچند این مهمان ناخوانده سبب شده است که تا کنون شاهد جان باختن تعدادی از هم وطنانمان باشیم، اما ایثار و از خودگذشتگی کادر درمان صحنه‌های بی‌بدیلی را خلق کرد که تنها نمونه آن را در هشت سال دوران دفاع مقدس شاهد بوده‌ایم.

مرادی افزود: این مجاهدان سفیدپوش با تلاش شبانه‌روزی و ازخودگذشتگی جان هزاران نفر را نجات داده و با تمام مشکلات ناشی از تحریم و دشمنی استکبار جهانی با ملت ایران، با کمک و مدد الهی و همراهی ملی، کرونا را شکست داده و سلامت را که یکی از پایه‌های اصلی امنیت است، در کشور برقرار خواهند کرد.

وی افزود: جمعی از شاعران برجسته و نامدار کردستانی هم همراه با سایر رشته‌های هنری با حضور در یک ویژه‌برنامه با عنوان «ئیواره شیعیریک بو ئه م روژانه» اقدام به شعر خوانی کرده و از خدمات ویژه جامعه بهداشت و درمان به انسان‌ها در سراسر جهان به ویژه پزشکان، پرستاران و کادر بهداشت و درمان استان کردستان تقدیر کردند.

مرادی ضمن اشاره به شعرخوانی ۱۱ نفر از شاعران کردستانی در این ویژه برنامه، عنوان کرد: شعرخوانی شاعران کردستان در سالن خالی از جمعیت پردیس سینمایی بهمن سنندج صورت گرفت تا بخشی از واقعیت‌های این روزهای جامعه جهانی با استفاده از تصاویر نشان داده شود.

وی به حضور شماری از شاعران کردستانی در این ویژه‌برنامه اشاره کرد و یادآور شد: در این ویژه‌برنامه کامبیز کریمی، توفیق ابراهیمی، سیمین چایچی، محمود محمودی، کلثوم عثمان‌پور، داریوش راشدنسب، هلاله سهرابی، علیرضا قاسمی‌فر، سروه مجیدی، بهزاد کرم‌الهی و سالار شریعتی حضور پیدا کردند.

رئیس حوزه هنری کردستان به شیوه انتشار و توزیع شعرخوانی شاعران کردستانی اشاره کرد و افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در هفته جاری تمامی آثار ضبط شده از شاعران در قالب این ویژه برنامه در بستر شبکه‌های مختلف اجتماعی توزیع و در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

وی به دیگر فعالیت‌ها و اقدامات حوزه هنری استان کردستان در روزهای کرونایی در جامعه اشاره کرد و افزود: حوزه هنری در کنار اصحاب فرهنگ و هنر نسبت به تحولات و وقایع پیرامون بی‌تفاوت نبوده و هم‌زمان با ورود ویروس کرونا، فعالیت‌های دیگری را نیز برنامه‌ریزی و اجرایی کرده است.

مرادی به انتشار فراخوان در خانه هنرمندانه بمانیم در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: این فراخوان در رشته‌های مختلف موسیقی، تجسمی، نمایشی و… منتشر و با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شد.

وی متذکر شد: با همکاری جمعی از هنرمندان استان کردستان، پیام تشویق مردم برای ماندن در خانه و اجرای نوازندگی موسیقی در شبکه‌های اجتماعی توزیع شد که با استقبال بسیار خوبی هم مواجه شد.

کد خبر 4903004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha