۲ خرداد ۱۳۸۶، ۱۰:۲۴

مرز میل 78 خراسان جنوبی به عنوان مرز رسمی ایران و افغانستان شناخته شد

مرز میل 78 خراسان جنوبی به عنوان مرز رسمی ایران و افغانستان شناخته شد

خراسان جنوبی - خبرگزاری مهر : مدیر کل دفتر برنامه ریزی و هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت : با موافقت دولت های ایران و افغانستان مرز میل 78 خراسان جنوبی به عنوان مرز رسمی و مجاز بین دو کشور شناخته شده و عبور و مرور از آن مجاز است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی بیجاری امروز در جمع خبرنگاران خاطر نشان کرد: طی هفته آینده، هیئت رسمی 11 نفره افغانستان به ایران سفر می کند و طی مراسم رسمی سایت موقت این مرز افتتاح می شود.

به گفته وی برای آماده سازی سایت موقت اقداماتی از قبیل آماده سازی و تسطیح زمین در هر دو طرف مرز، حصارکشی، نصب کانکس، تامین آب و برق و مخابرات انجام، تجهیزات اداری نصب و عملیات ساختمانی نیز برای ایجاد سایت دائم درحال انجام است.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی در خصوص پیگیری مصوبات ستاد بازسازی افغانستان نیز گفت : کلیه دستگاه های اداری ذیربط از جمله گمرک، گذرنامه، نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی، دامپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان پایانه ها و بانک ملی آماده استقرار نیرو و انجام کنترل های لازم از تاریخ 6 خردادماه 86 هستند.

بیجاری احداث پایانه فوق را در توسعه روابط دو کشور و دو استان خراسان جنوبی و فراه افغانستان بسیار موثر دانست و سهولت در امر صادرات و واردات، کاهش هزینه های حمل و نقل، ایجاد اشتغال، افزایش درآمد و رونق استان و منطقه را از جمله مزیت های افتتاح سایت مرزی بین دو کشور عنوان نمود.

وی گفت : با همکاری اداره کل راه و ترابری خراسان جنوبی و هماهنگی استانداری فراه از محل میل 78 و جاده فراه به میل 73 در داخل مرز افغانستان جاده دسترسی به طول 25 کیلومتر ایجاد شده است.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و هماهنگی امور اقتصادی تصریح کرد: اعتبارات لازم برای احداث جاده آسفالت از مسیر درح تا میل 78 در شهرستان سربیشه تامین شده و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

بیجاری در پایان یاد آور شد : پایانه مرزی میل 78 طرف ایران با اعتبارات وزارت راه و ترابری و سازمان حمل و نقل و پایانه ها و پایانه طرف افغانستان از محل اعتبارات ستاد بازسازی افغانستان احداث می شود.

کد خبر 490904

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha