۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۲۵

دیوید فریدمن مطرح کرد؛

درخواست آمریکا از تل آویو برای تسریع در روند الحاق کرانه باختری

درخواست آمریکا از تل آویو برای تسریع در روند الحاق کرانه باختری

سفیر آمریکا در تل آویو از رژیم صهیونیستی خواست روند الحاق برخی از مناطق کرانه باختری به اراضی اشغالی را تسریع بخشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از القدس العربی، «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در اراضی اشغالی از کابینه رژیم صهیونیستی خواست روند الحاق برخی مناطق در کرانه باختری به اراضی اشغالی را تسریع بخشد.

وی در گفتگو با یک روزنامه صهیونیستی گفت: اگر کابینه اسرائیل این کار را انجام دهد آمریکا آماده است طی چند هفته حاکمیت آن را بر دره اردن و شهرک‌های اسرائیلی در یهودا و السامره به رسمیت بشناسد.

فریدمن اعلام کرد: زمانی که روند ترسیم نقشه ها پایان یافته و کابینه اسرائیل با توقف ساخت و ساز در مناطق «سی» موافقت کند و بنیامین نتانیاهو با مذاکره با فلسطینی ها بر اساس طرح معامله قرن کنار بیاید ما حاکمیت اسرائیل بر این مناطق را به رسمیت می شناسیم.

وی افزود: آمریکا هیچ پیش‌شرطی برای به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر این مناطق به جز آنچه که گفته شد ندارد.

فریدمن گفت که نیازی نیست رژیم صهیونیستی متعهد به موافقت با تشکیل کشور فلسطین شود بلکه شرط اصلی آن است که نخست وزیر این رژیم با مذاکره با فلسطینی‌ها موافقت کند.

وی افزود: فلسطینی ها تاکنون با مذاکره موافقت نکردند اما اگر موافقت کنند نخست وزیر رژیم صهیونیستی باید این اقدام را انجام دهد و این مسئله باید طی ۴ سال صورت پذیرد.

این در حالی است که نهادهای بین المللی پیش از این نسبت به پیامدهای خطرناک الحاق بخش هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی هشدار داده‌اند.

کد خبر 4918814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha