۱۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۰۵

خطاب به آمریکا و ژاپن؛

چین: فضا را صحنه رقابت تسلیحاتی نکنید

چین: فضا را صحنه رقابت تسلیحاتی نکنید

وزارت دفاع چین می‌گوید آمریکا و ژاپن با هدف برتری‌جویی در پهنه فضا، به تاسیس واحد نظامی فضایی مبادرت کرده‌اند و این امر می‌تواند به دور جدیدی از رقابت تسلیحاتی منجر شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «رن گوکیانگ» سخنگوی وزارت دفاع چین از کشورهایی که اقدام به تاسیس واحد نظامی فضایی کرده‌اند خواست تا از تبدیل فضا به عرصه‌ای جدید برای رقابت پرهیز کنند.

وی در این باره افزود: برخی کشورها (ژاپن و آمریکا) به بهانه مقابله با تهدید دیگران، نیروی نظامی فضایی ایجاد کرده‌اند حال آنکه در واقعیت، این کار با هدف برتری‌جویی در پهنه فضا انجام می‌شود.

گوکیانگ ادامه داد: از همه این کشورها می‌خواهیم که رویکردی معقول و مسئولانه اتخاذ کرده و در تامین صلح ماندگار در عرصه فضایی مشارکت کنند.

وی افزود: تشدید فعالیت‌های نظامی در فضا، ریسک بروز رقابت تسلیحاتی در این عرصه را افزایش می‌دهد و در آینده، تاثیر منفی بر ثبات راهبردی جهان خواهد داشت.

گفتنی است در اواسط ماه میلادی می، ژاپن از ایجاد نخستین واحد فضایی ارتش این کشور با هدف نظارت بر تهدیدهایی خبر داد که علیه ماهواره‌های ژاپنی وجود دارد. این در حالی است که در ماه میلادی دسامبر نیز، آمریکا نیروی فضایی خود را تاسیس کرد حال آنکه رونمایی از نشان مخصوص این نیروها به ماه میلادی می موکول شد.

بهانه آمریکا مقابله با تهدید کشورهایی است که فضا را به عرصه نظامی‌گری تبدیل کرده‌اند!

کد خبر 4937337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha