۲۴ خرداد ۱۳۹۹، ۸:۳۴

تمرین انفرادی بهتر است؛

افشین نوروزی: آسیبی که نداشتن حریف تمرینی به من زد،خودِ کرونا نزد

افشین نوروزی: آسیبی که نداشتن حریف تمرینی به من زد،خودِ کرونا نزد

ملی‌پوش تنیس روی میز با بیان اینکه شرایط خاص تمرینی اخیر و بویژه نبود حریف تمرینی تاثیر منفی روی آمادگی‌اش گذاشته، گفت: با این حال و به دلیل ادامه بحران کرونا تمرین انفرادی را ترجیح می‌دهم.

افشین نوروزی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به روند تمرینی که طی سه ماه گذشته و در شرایط کرونایی کشور داشته است، گفت: اوایل ناشناخته بودن کرونا و استرس زیادی که به خصوص برای حضور در اماکن عمومی ایجاد کرده بود، تاثیر زیادی روی من گذاشته بود طوری که خیلی نمی توانستم تمرین داشته باشم. فقط خود را به تمرین در خانه و نهایتا برخی محل های امن محدود کرده بودم، کاری که البته خیلی دیگر از ورزشکاران هم انجام می دادند.

وی تصریح کرد: به مرور با شناخت بیشتری که از این ویروس به دست آمد و عادی‌تر شدن شرایط، تازه متوجه شدم که چطور در کنار کرونا زندگی کنم و تمرین داشته باشم. از طرفی خیلی از موارد پروتکل های بهداشتی برای مبارزه با کرونا در رشته تنیس روی میز تعریف شده است چراکه چه با کرونا و چه بدون آن، دو بازیکن در فاصله بیشتر از یک متر از هم هستند. این  هم دلیلی بود که با خیال راحت تر روند عادی تمریناتم را از سر بگیرم.

نوروزی با یادآوری اینکه تنیس روی میز جزو رشته های اولیه بود که وضعیت آن سفید اعلام شد و مجوز تمرین در آن صادر شد، خاطرنشان کرد:  این هم مزید بر علت شد تا جدی‌تر و با اطمینان بیشتر تمرین داشته باشم به خصوص که دیدارهای پلی آف لیگ را هم در پیش داریم. 

این ملی پوش تنیس روی میز که طی چهار دوره گذشته لیگ برتر با پتروشیمی قهرمان شد و امسال هم با این تیم تا مرحله نیمه نهایی مسابقات پیش رفته است، یادآور شد: خوشبختانه با اعلام فدراسیون، پلی آف لیگ برتر برگزار می شود البته با شرایط خاص خودش. پتروشیمی که بدون باخت و به عنوان تیم اول وارد مرحله نیمه نهایی شد باید در این مرحله با شهرداری کرج دیدار داشته باشد. در مرحله مقدماتی رقابت ها یک بار این تیم را با نتیجه ۶ بر صفر بردیم، فکر می کنم برای صعود به فینال لیگ برتر کار سختی نداشته باشیم به خصوص که نتایج مقدماتی هم محاسبه می شود.

وی در مورد دیگر بازیکنان تنیس روی میز و به خصوص هم تیمی هایش در پتروشیمی و تیم ملی گفت: از وضعیت آمادگی آنها بی اطلاعم، فقط دورا دور می دانم که همه در منزل یا جایی دیگر اما به صورت انفرادی تمرین می کنند اما قطعا از حالا که برای تمرین آزادتر هستیم تا زمان آغاز پلی آف، همگی می توانیم آمادگی به نسبت خوبی به دست بیاوریم.

نوروزی همچنین بر ادامه رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد و افزود: درست است که کم کم وارد فاز تمرین و مسابقه شده ایم اما به خاطر داشته باشیم که کرونا هنوز هست و خطراتش احساس می شود. بنابراین باید مراقبت های لازم را داشته باشیم تا در دور جدید زندگی ورزشی، متحمل آسیب نشویم.

این بازیکن تنیس روی میز با بیان اینکه کرونا تاثیرات منفی زیادی روی روند آماده سازی اش گذاشت، خاطرنشان کرد: در رشته ما داشتن حریف تمرینی اهمیت زیادی دارد اما طی دو سه ماه گذشته، از آن محروم بودیم، باید تنهایی تمرین می کردیم در حالی که روبروی ما بازیکنی نبود. آسیبی که نبود حریف تمرینی زد، خودِ کرونا نزد. در هر صورت اما این شرایط در همه کشورهای جهان وجود داشته و دارد. باید با آن کنار آمد و تمهیدات لازم برایش اندیشیده شود.

وی همچنین در مورد اردوهای تیم ملی و اینکه زمان آغاز آن اصلا مشخص نیست، گفت: البته مسابقات قهرمانی جهان هم لغو شده و اصلا قرار نیست در رویدادی شرکت داشته باشیم اما جدا از این موضوع، لازمه برگزاری اردو حضور همزمان بازیکنان در یک سالن برای تمرین و مستقر شدن‌شان در خوابگاه است. مسائل مربوط به تغذیه هم که وجود دارد. همه این ها با پروتکل های بهداشتی در تضاد است.

نوروزی در این رابطه ادامه داد: تمرین انفرادی به اندازه تمرین تیمی تاثیرگذار نیست اما به نظرم بهترین حالت این است که همچنان به صورت انفرادی به تمرینات ادامه دهیم.

پینگ پنگ باز ملی پوش کشورمان در پایان تاکید کرد: در این شرایط حفظ سلامتی اهمیت زیادی دارد اما نباید از مسابقات مهم سال آینده و به خصوص انتخابی المپیک غافل شد. شخصا هم تا زمانیکه در اوج باشم و بدانم که می توانم تاثیرگذاری خوبی در تیم ملی داشته باشم، به تمرین و مسابقه ادامه می دهم. زمانی که این حس را نداشته باشم، تصمیم به خداحافظی می گیرم. فعلا تصمیمی در این زمینه ندارم.

کد خبر 4945988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha