۲۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۳۱

پویا محمودیان خبر داد؛ 

تشکیل کارگروه ویژه به‌منظور پیگیری بیمه هنرمندان صنایع‌دستی

تشکیل کارگروه ویژه به‌منظور پیگیری بیمه هنرمندان صنایع‌دستی

معاون صنایع‌دستی کشور از تشکیل کارگروه ویژه به‌منظور پیگیری بیمه هنرمندان صنایع‌دستی خبر داد.

به‌گزارش خبرگزاری مهر، پویا محمودیان معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی در برنامه زنده تلویزیونی گفت: موضوع بیمه همواره یکی از مهمترین مطالبات هنرمندان صنایع‌دستی است که مطالبه به‌حقی است، به همین منظور در نشستی روز دوشنبه ۱۹ خرداد با معاون اول رئیس‌جمهوری، مقرر شد کارگروه ویژه‌ای برای پیگیری بیمه هنرمندان صنایع‌دستی تشکیل شود. در حال حاضر ۲۹۵ رشته فعال صنایع‌دستی داریم و ۷۵ درصد فعالان صنایع‌دستی را بانوان تشکیل می‌دهند.

او گفت: یکی از رسالت‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ترویج و معرفی ظرفیت‌های صنایع‌دستی در شهرها و روستاهای ثبت جهانی است تا زمینه آشنایی هرچه بیشتر گردشگران با این شهرها و روستاها فراهم شود.

او گفت: خوشبختانه حجم صادرات صنایع‌دستی ایرانی نیز بسیار خوب است، به گونه‌ای که بر اساس آمار رسمی و گمرکی ۲۷۳ میلیون دلار صادرات صنایع‌دستی داشتیم که با احتساب صادرات چمدانی پیشی‌بینی ما این است که ۵۰۰ میلیون دلار صادرات صنایع دستی انجام شده است.

محمودیان گفت: سال ،۹۸ سال سختی برای هنرمندان صنایع‌دستی بود چرا که سال گذشته با سیل آغاز شد و با کرونا به پایان رسید، اما با توجه به تدابیری که انجام شده و برنامه ریزی‌ها، امید داریم در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان "جهش تولید" نام‌گذاری شده، شاهد رونق هرچه بیشتر صنایع‌دستی باشیم.

کد خبر 4946380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha