با صدور یک بیانیه؛

مردم سوریه با تحریمهای آمریکا همچون تروریسم مصرانه مبارزه می کنند

مردم سوریه با تحریمهای آمریکا همچون تروریسم مصرانه مبارزه می کنند

وزارت امور خارجه سوریه روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که مردم این کشور در برابر فشار تحریمها همچون تروریسم مصرانه ایستادگی خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، در پی امضای قانون تحریمهای دولت سوریه توسط «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در پایان سال ۲۰۱۹ و اجرایی شدن این قانون از یکم ژوئن سال جاری، وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که تحریمهای آمریکا مردم سوریه را هدف قرار داده و تمام قوانین بین المللی ممکن را نقض کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: «سوریه در برابر فشار تحریمها همچون تروریسم مصرانه ایستادگی خواهد کرد».

گفتنی است که دامنه شمول تحریمهای آمریکا علیه دولت سوریه در روز هفدهم ژوئن گسترش یافت و چهارده مقام سوری از جمله همسر و خواهر «بشار اسد» رئیس جمهور این کشور و ۲۱ سازمان دیگر را شامل شد.

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که «مردم و ارتش سوریه که مقاومتی تاریخی را در برابر پروژه آمریکایی به معرض نمایش گذاردند، از حاکمیت خود دفاع می کنند. این مردم در برابر تحریمهای آنان با همان سرسختی ایستادگی خواهند کرد که با تروریسم مبارزه کردند».

این بیانیه در ادامه می افزاید: «بیانیه های واشنگتن بی شرمانه ترین مظهر دروغها برای سرپوش گذاردن بر آدمکشی خودشان [آمریکا] است که خون مردم سوریه را بر زمین ریخت».

گفتنی است که اوایل روز چهارشنبه، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا از تحریم ۳۹ فرد و نهاد جدید سوریه خبر داد.

کد خبر 4951996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha