۱ تیر ۱۳۹۹، ۰:۳۱

معاون فرهنگی هنری حوزه هنری لرستان:

۴۰ اثر به بخش رقابتی جشنواره خوشنویسی «صریر انتظار» راه یافت

۴۰ اثر به بخش رقابتی جشنواره خوشنویسی «صریر انتظار» راه یافت

خرم‌آباد- معاون فرهنگی هنری حوزه هنری لرستان از داوری نخستین جشنواره خوشنویسی «صریر انتظار» خبر داد و گفت: ۴۰ اثر به بخش رقابتی جشنواره راه یافته‌ است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرشاد سیفی شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه با اعلام فراخوان جشنواره «صریر انتظار» از فروردین ماه امسال تاکنون در مجموع ۷۰ اثر در چهار بخش ثلث، نستعلیق، نسخ و شکسته نستعلیق به دبیرخانه جشنواره رسید، اظهار داشت: از این تعداد ۴۰ اثر در بخش‌های مختلف به مرحله رقابتی و نمایشگاه جشنواره راه یافت.

وی افزود: آثار جشنواره توسط ستار ساکی، نورالدین کرمی و رسول میراحمدی از اساتید خوشنویسی استان مورد ارزیابی قرار گرفت.

معاون فرهنگی هنری حوزه هنری لرستان تصریح کرد: برگزیدگان جشنواره در مراسمی طی چند روز آینده اعلام و مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

سیفی اضافه کرد: همچنین از آثار رسیده به بخش رقابتی جشنواره نمایشگاهی در نگارخانه مهر حوزه هنری لرستان برپا خواهد شد.

وی، اشاعه و ترویج فرهنگ مهدویت، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری مرتبط با سیره اهل بیت (ع) و انقلاب اسلامی، گرامیداشت پدید آورندگان آثار حوزه فرهنگ اسلامی ایرانی و کمک به انتشار گسترده در این عرصه را از اهداف جشنواره ذکر کرد و اظهار داشت: همچنین سبک زندگی اسلامی ایرانی با الهام از آموزه‌های سیره علمی و عملی اهل بیت (ع)، آیات و احادیث و روایات در مورد امام زمان (عج)، اشعار و دلنوشته های شاعران و هنرمندان در حوزه فرهنگ مهدوی، آیات قران کریم و اشعار امام راحل (ره) را از محورهای فراخوان جشنواره بود.

کد خبر 4953936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha