۱۱ خرداد ۱۳۸۶، ۱۱:۰۱

کسانی که زنان مسلمان را گوشه گیر جلوه می دهند به معنای واقعی حجاب نرسیده اند

کسانی که زنان مسلمان را گوشه گیر جلوه می دهند به معنای واقعی حجاب نرسیده اند

خبرگزاری مهر - گروه استان ها : آیت‌الله جعفر سبحانی گفت : دین اسلام با گوشه‌گیری و منزوی شدن زنان در جامعه مخالف است و کسانی که حجاب را گوشه گیری می دانند به معنای واقعی حجاب نرسیده اند .

به گزارش خبرنگار مهر در قم ، آیت‌الله جعفر سبحانی در هم‌اندیشی "حجاب ، مسئولیت ها و اختیارات دولت اسلامی " در سالن اجتماعات مدرسه علمیه دارالشفا قم افزود : ‌ اسلام زنان را هیچگاه به گوشه‌گیری دعوت نکرده، بلکه از زنان می‌خواهد تا با حضور در جامعه و پیگیری امور مربوطه به بانوان، امر حجاب را به عنوان امری عقلی بپذیرد.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد : کسانی که می‌خواهند زنان را در خانه‌ها حبس کرده و آنها را گوشه‌گیر جلوه دهند، هنوز به معنی حجاب واقعی نرسیده‌اند.

آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه مسئله عفاف و پوشش موضوعی است که در تمام ادیان مطرح است تاکید کرد : ‌تنها اسلام نیست که زنان را به پوشش و حجاب دعوت می کند بلکه در تمام جوامع بشری حتی قبل از اسلام نیز مسئله پوشش زنان مطرح بوده است.

وی بر احیا فرهنگ حجاب در جامعه تاکید کرد و ادامه داد : ‌اگر بخواهیم مسئله عفاف و حجاب را در جامعه احیا کنیم باید با معرفی جهان بینی به افراد جامعه به این امر اهتمام ورزیم.

استاد حوزه علمیه قم متذکر شد : اگر مسئله معرفی جهان بینی در جامعه بازگو شود تمام مسائل به آسانی قابل حل خواهد بود.

آیت‌الله سبحانی با برشمردن مسئله پوشش در دوران گذشته و ایران باستان گفت : با مطالعه بر روی آثار و کتب دوران گذشته انسان متوجه می‌شود که مسئله حجاب و پوشش نه تنها در اسلام بلکه در تمام دوران‌ها به عنوان گوهر زنان مطرح بوده است.

وی ادامه داد : دعوت به حجاب یک دعوت جهانی است که بشر تمدن دیده با اندیشه پوشش و حجاب، زنان را به آن دعوت می‌کند.

آیت‌الله سبحانی در ادامه اسلام را دینی به دور از افراط و تفریط عنوان کرد و اظهار داشت : مسئله عفاف و حجاب در اسلام حد و مرزی دارد و اسلام با گوشه‌گیر بودن زنان در خانه‌ها و عدم حضور آن‌ها در جامعه به علت حفظ حجاب، مخالف است.

استاد حوزه علمیه قم حجاب را نشانه هویت و نماد زنان مسلمان دانست و عنوان کرد : زنان اسلامی باید با حفظ این هویت از دین اسلام در تمام جوامع بشری حفاظت کنند.

وی در ادامه با اشاره به توطئه‌های دشمنان علیه حجاب بانوان ایرانی تاکید کرد : دشمنان در تلاشند تا با گسترش مسئله بدحجابی در کشور مکتب برهنگی که تمام کشور‌ها با آن مخالف هستند را در جامعه پیاده کنند.

آیت‌الله سبحانی تصریح کرد : دولت باید بیشتر از گذشته این مسئله را مدنظر داشته باشد و با کمک رسانه‌ها، مطبوعات ، انتشار کتب و ... از پیشروی دشمنان جلوگیری کند.

وی گفت : مسئولان فرهنگی کشور می‌توانند با برنامه‌ریزی صحیح در مدارس و دانشگاه‌ها نسل جوان را با دسیسه‌های دشمنان آگاه سازند.

استاد حوزه علمیه قم در پایان به دخالت برخی کشورها در مسئله حجاب ایران با نام مدافعان حقوق بشر اشاره کرد و ادامه داد : مداخله این افراد در مسائل کشور به نوعی نقض حقوق بشر محسوب می‌شود و هیچ جایگاهی در بین افکار مردم ایران ندارند.

وی افزود : زنان ایران حجاب را با تفکر و بینش پذیرفته‌‌اند و بر این باورند که بدحجابی در کشور اسلامی ایران باید از بین برود.

در ادامه این مراسم رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در سخنان کوتاهی گفت : مسئله حجاب در اسلام امری ضروری است و جایگاه ویژه‌ای دارد.

حجت الاسلام سید حسن ربانی مسئله بدحجابی و بی‌حجابی در گذشته را مسئله ای تحمیل بر تاریخ و تمدن ایران عنوان کرد و خاطرنشان کرد : جوامع اسلامی و ایران در گذشته توجه ویژه‌ای به مسئله حجاب داشته‌اند که استعمارگران غربی می‌خواستند این مسئله را از کشور دفع کنند.

وی با اشاره به وجود برخی بی‌حجابی‌ها در کشور افزود : امروزه نیز برای رفع بدحجابی‌ها در کشور نیاز به بسیج همه جانبه در تمام دستگاه‌های دولتی در کشور را داریم.

کد خبر 495665

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha