۴ تیر ۱۳۹۹، ۱۸:۳۷

فرماندار گلپایگان:

پایگاه ایست و کنترل در ورودی گلپایگان- خمین ایجاد شد

پایگاه ایست و کنترل در  ورودی گلپایگان- خمین ایجاد شد

گلپایگان- فرماندار گلپایگان از ایجاد پایگاه ایست و کنترل در ورودی گلپایگان- خمین خبر داد و گفت: در شهرستان گلپایگان با تشکیل کنگره ۶۰ تاکنون بیش از یک هزار نفر از اعتیاد نجات یافته‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین یارمحمدیان بعدازظهر چهارشنبه در جلسه شورای مواد مخدر گلپایگان با بیان اینکه روند تقاضا و افزایش مصرف مواد مخدر در جهان به گونه‌ای است که بیش از ۵ درصد مردم حداقل یک بار مواد مخدر مصرف کردند، اظهار داشت: بیش از ۸۰۰ نوع مواد مخدر وجود دارد که کار را سخت‌تر می‌کند.

وی گفت: امروزه مواد مخدر یک ابزار سیاسی و اقتصادی در اختیار سوداگران است، مواد مخدر به سمت مواد شیمایی رفته است که نگرانی برای همه وجود دارد، فضای مجازی محل جذب مشتری سوداگران برای خرید و فروش مواد مخدر شده است.

فرماندار گلپایگان تصریح کرد: خانواده‌ها و مدارس و دانشگاه‌ها هدف اصلی سوداگران برای فروپاشی است که در این زمینه یکی از اشکالات مربوط به خود انسان و یکی دیگر مربوط به موقعیت ژئواستراتژیک کشور است که در منطقه خاورمیانه و در همسایگی کشور افغانستان قرار دارد.

یارمحمدیان با بیان اینکه مواد مخدر یکی از هجمه‌های دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: از عوامل روانشناختی مواد مخدر در کشور این است که جوانان تصور دارند مصرف مواد مخدر موجب کاهش اضطراب می‌شود که در این خصوص توجیه جوانان وظیفه خانواده‌هاست.

وی با بیان اینکه مواد مخدر از بعد اجتماعی و اقتصادی به کشور خسارت می‌زند، گفت: اگر هزینه‌هایی که صرف مواد مخدر می‌شود در بخش تولید و فرهنگ و اقتصاد کشور هزینه شود دستاورد بهتری دارد، کشوری که معتاد داشته باشد ازلحاظ امنیتی آسیب می‌بیند، دشمن به دنبال معتاد شدن جوانان است.

نهادهای غیردولتی حلقه وصل مردم و حکومت هستند

وی با بیان اینکه حلقه وصل مردم و حکومت نهادهای غیر دولتی مثل ان جی اوها هستند، گفت: در شهرستان گلپایگان با تشکیل کنگره شصت تاکنون بیش از یک هزار نفر از اعتیاد بهبود یافته‌اند، ظرفیت هماهنگی در شهرستان گلپایگان بین دستگاه‌های دولتی و نهادها وجود دارد و نگاه همگرایی در راستای توسعه شهرستان است.

فرماندار گلپایگان از تشکیل یک مرکز دولتی ترک اعتیاد در گلپایگان خبر داد و گفت: فرمانداری دستگاه هماهنگ کننده است نه یک دستگاه اجرایی، به صورت ماهانه، جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر را در فرمانداری گلپایگان برگزار می‌کنیم.

پایگاه ایست و کنترل در وردی گلپایگان- خمین ایجاد شد

وی گفت: پایگاه ایست و کنترل یک ماه در ورودی گلپایگان- خمین به صورت آزمایشی ایجاد شد و چون در دستگیری سارقین و کشف جرایم به خوبی جواب داد و اکنون سه ماه دیگر نیز تمدید شده است، ما نیز در حد توان تجهیزات لجستیکی را با همکاری ادارات تأمین خواهیم کرد.

یارمحمدیان با بیان اینکه در اداره زندان گلپایگان حفظ کرامت انسانی زندانیان رعایت می‌شود، ادامه داد: ۵۰ درصد بودجه سال گذشته اداره زندان را نسبت به سال ۹۷ افزایش دادیم.

وی تأکید کرد: اگر در زمین‌های زراعی شهرستان گلپایگان کشت خشخاش مشاهده شود تکلیف انسانی این است که به نیروی انتظامی اطلاع دهیم چون در مقابل آلوده شدن جوانان به مواد مخدر مسئول هستیم.

کد خبر 4957756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha