۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۰۵

در قالب طرح شمیم حسینی؛

سازمان اوقاف ۵۰ میلیارد تومان به هیئت‌های مذهبی کمک می‌کند

سازمان اوقاف ۵۰ میلیارد تومان به هیئت‌های مذهبی کمک می‌کند

رئیس شورای هیئات مذهبی کشور از انعقاد تفاهم نامه همکاری بین شورای هیئات مذهبی با سازمان اوقاف و امور خیریه در قالب طرح شمیم حسینی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نوشاد نوشادی رئیس شورای هیئات مذهبی کشور از انعقاد تفاهم نامه همکاری بین شورای هیئات مذهبی با سازمان اوقاف و امور خیریه در قالب طرح شمیم حسینی خبر داد و در مورد این طرح گفت: این طرح به منظور اجرای امینانه نیات واقفین مرتبط با سید الشهدا (علیه السلام) در کلیه استان‌ها، که موجب بهره مندی از سفره اطعام ابا عبد الله الحسین (ع) در تمامی سطوح و اقشار مختلف جامعه را فراهم می‌کند و از سویی اجرای طرح مزبور در بقاع متبرکه باعث گسترش تکریم امامزادگان عظیم الشان و ترویج وقف توسط هیئات مذهبی خواهد شد و بیش از پیش تقویت پیوند خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام با هیئات مذهبی که پرچم داران ولایت می‌باشند را فراهم می‌نماید.

وی افزود: در سالیان گذشته، خلاء عدم استفاده از ظرفیت سایر سازمان‌ها از جمله سازمان اوقاف که مسئول اجرای نیات روضه سیدالشهدا علیه السلام می‌باشد، مشهود بوده که در طرح نمایشگاه شمیم حسینی این خلأ مرتفع و این طرح با همکاری کامل سازمان تبلیغات اسلامی و شورای هیئات مذهبی اجرایی گردید.

رئیس شورای هیئات مذهبی در ادامه سخنانش اظهار کرد: امسال تعظیم شعائر حسینی با شکوه عزاداران و با خلق جلوه‌های بی نظیر در تاریخ ایران اسلامی ماندگار خواهد شد. وی گفت: اینکه بعد از سخنان رئیس محترم جمهور شبکه‌های معاند اظهار نگرانی برای سلامت مردم کرده اند همان مردمی که از حیث حقوق انسانی خود مثل دارو و… توسط مدعیان آزادی تحریم هستند نشانه جهت گیری مسئولان در اقامه عزای مجالس سرور و سالار آزادگان می‌باشد.

نوشادی در خاتمه سخنانش تصریح کرد: در سال ۹۸ بالغ بر ۱۵۲۳۰ هیأت و مسجد به ارزش ۱۳ میلیارد تومان در ۲۰۱ بقعه که نمایشگاه شمیم حسینی برگزار شد و امسال ۲۵ هزار هیأت و مسجد به ارزش ۵۰ میلیارد تومان را با سازمان اوقاف و امور خیریه تفاهم کردیم تا با برگزاری نمایشگاه شمیم حسینی در بیش از ۳۰۰ امام زاده، هیئات با معرفی سازمان تبلیغات اسلامی و با اخذ حواله ۵۰۰ تا یک میلیون تومانی اقلام خود را از نمایشگاه‌ها تهیه نمایند هیئات مشمول حمایت باید مجوز رسمی از سازمان تبلیغات اسلامی داشته باشند

کد خبر 4983124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha