۱۴ مرداد ۱۳۹۹، ۲۳:۱۴

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین استانداری ایلام:

۳۰۰ خانواده معاود مقیم ایلام نیازمند کمک هستند

 ۳۰۰ خانواده معاود مقیم ایلام نیازمند کمک هستند

ایلام-مدیرکل امور اتباع و مهاجرین استانداری ایلام گفت: ۳۰۰ خانواده معاود مقیم ایلام نیازمند کمک خیرین و نهادهای حمایتی هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالرضا حسن پور در دیدار با مدیرکل کمیته امداد استان ایلام بیان کرد: هم اکنون بیش از ۵۰۰ خانواده با جمعیتی حدود هزار و ۹۰۰ نفر که با عنوان معاود شناخته می‌شوند در استان ایلام ساکن بوده که بیشتر این خانواده‌ها در زمینه‌های مسکن، معیشت، اشتغال، درمان و موارد دیگر دارای مشکلات عدیده هستند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین استانداری ایلام گفت: بیش از ۳۰۰ خانواده از معاودین مقیم ایلام از لحاظ معیشتی بسیار ضعیف بوده و نیازمند کمک مستمر هستند.

وی افزود: کمیته امداد استان ایلام با وجود محدودیت‌هایی که دارد از معدود دستگاه‌ها در این استان بوده که به قشر معاودین مقیم این استان خدمت رسانی می‌کند و از سالهای گذشته تاکنون در زمینه‌های حمایتی و معیشتی خدمات خوبی به برخی از این خانواده‌ها ارائه داده است و ما خواستار ادامه و بیشتر شدن این خدمات هستیم.

حسن پور تصریح کرد: خدمات کمیته امداد به این قشر که مدارک لازم و قانونی در اختیار ندارند در حالی است که این نهاد در این زمینه دارای محدودیت‌های قانونی است و کمک‌هایی که به معاودین ارائه می‌دهد انسان دوستانه و خارج از وظایف و چهارچوب‌های خدمت رسانی کمیته امداد بوده است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین استانداری ایلام به تلاش‌های صورت گرفته توسط استانداری ایلام برای رفع مشکلات قشر معاود اشاره کرد و گفت: در راستای این تلاش‌ها تاکنون حدود ۵۰۰ نفر از این افراد دارای شناسنامه شده و شناسنامه دار کردن دیگر افراد واجد شرایط لازم از برنامه‌های اداره کل امور مهاجرین استانداری ایلام است.

کد خبر 4990451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha