تل آویو خطاب به کشورهای غربی:

تل آویو نسبت به کمک‌های ایران به لبنان نگران است

تل آویو نسبت به کمک‌های ایران به لبنان نگران است

یک روزنامه لبنانی به نگرانی‌های رژیم صهیونیستی در خصوص افزایش نفوذ ایران در لبنان در سایه کمک رسانی به بیروت پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی نوشت: بررسی حادثه انفجار بیروت در محافل رژیم صهیونیستی به این نتیجه رسیده است که سرویس‌های امنیتی این رژیم نگرانی‌های خود را نسبت به حرکت لبنان به سمت کشورهای شرق در سایه حجم خسارات وارده نشان داده‌اند.

بر اساس این گزارش، صهیونیست‌ها از این مسأله نگران هستند که کشورهای شرق آماده ارائه کمک‌های بدون پیش شرط به لبنان هستند. این در حالی است که صهیونیست‌ها بر این نکته تاکید دارند که کمک‌های غربی باید مانع گسترش نفوذ هم پیمانان ایران در ساختار سیاسی لبنان شود.

آنها تلاش دارند با ارائه این کمک‌های غربی و افزایش فشارهای بین‌المللی علیه حزب الله لبنان، توازن منطقه‌ای را به نفع رژیم صهیونیستی تغییر دهند. سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی به حادثه انفجار بیروت از این منظر می‌نگرند که این حادثه به مثابه افزایش فشارها برای باج‌گیری از لبنان به نفع رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود. شرایط داخلی در لبنان و افکار عمومی در این کشور می‌تواند باعث دریافت کمک‌های کشورهای شرق شود مسأله‌ای که بشار اسد و حسن روحانی رؤسای جمهور سوریه و ایران بر آن تاکید کرده‌اند.

صهیونیست‌ها اعلام کرده‌اند که بدون مداخله کشورهای بزرگ و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، ممکن است ایران این خلأ را در لبنان پر کرده و نفوذ خود را گسترش دهد. به همین دلیل سیاستمداران غربی و اروپایی قرار است به لبنان سفر کنند. سفر امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه به بیروت نیز در همین راستا صورت می‌گیرد.

کد خبر 4994038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha