۲۰ مرداد ۱۳۹۹، ۲۱:۴۲

مدیر آموزش و پرورش اهر خبر داد:

بازگشایی مدارس اهر در شهریورماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

 بازگشایی مدارس اهر در شهریورماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

اهر- مدیر آموزش و پرورش اهر از بازگشایی مدارس این شهرستان در شهریورماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، قادر رمضان‌پور عصر امروز در جلسه‌ای با مدیران مدارس با انتقاد از پایین بودن درصد ثبت‌نام دانش‌آموزان و ثبت سفارش کتاب‌های درسی اظهار داشت: یک‌سال زحمت کشیده شده ولی در ثبت‌نام دانش‌آموزان و ثبت سفارش کتاب‌های درسی، مدیران عملکرد ضعیفی دارند به طوری که اهر عملکرد کمتر از میانگین استانی را دارد.

وی از بازگشایی مدارس شهرستان اهر در شهریورماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی خبر داد و افزود: ۲۵۰۰ دانش‌آموز سال اولی می‌بایست برای دریافت کتاب درسی ثبت‌نام می‌کردند ولی تا این لحظه حدود ۱۵۰۰ دانش‌آموز ثبت سفارش کتاب کرده‌اند.

مدیر آموزش و پرورش اهر بر لزوم تشکیل بانک اطلاعاتی دانش‌آموزان تاکید کرد و گفت: مدیران مدارس بایستی از شرایط دانش‌آموزان در رابطه با دسترسی موبایلی و تلویزیونی به برنامه شاد آموزش و پرورش اطلاع کافی داشته باشند، چراکه برای تأمین گوشی و تبلت جهت استفاده دانش‌آموزان بی‌بضاعت در مرحله دوم رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه در اولویت خواهد بود.

رمضان‌پور با اشاره به این‌که سال گذشته آموزش و پرورش اهر رتبه دوم «پروژه مهر» را کسب کرده بود، گفت: با انجام دقیق دستورالعمل‌ها و مراحل با آنکه دور از دسترس نیست بتوانیم رتبه‌ی برتر استانی را در پروژه مهر کسب کنیم.

وی با انتقاد از روند کند نوبت‌گیری برای سنجش بینایی دانش‌آموزان مقطع پیش‌دبستانی و پایه اول در شهرستان اهر گفت: برای سنجش دانش‌آموزان، تصمیم به دو شیفته کردن گرفته‌ایم و انتظار داریم تا مدیران مدارس دانش‌آموزان را سریعاً به پایگاه سنجش ارجاع دهند.

مدیر آموزش و پرورش اهر؛ اخذ وجه هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان را خط قرمز آموزش و پرورش شهرستان عنوان کرد و یادآور شد: موقع ثبت‌نام نباید به هیچ بهانه‌ای اعم از کمک مردمی یا شهریه از دانش‌آموزان هزینه اخذ شود، با توجه به گزارشات مردمی از برخی مدارس؛ بازدیدهای استانی از مدارس اهر افزایش می‌یابد و دلیل آن رفتار برخی از مدیران مدارس در خصوص دریافت هزینه از دانش‌آموزان هنگام ثبت‌نام است.

رمضان‌پور از لغو مرخصی مدیران مدارس خبر داد و گفت: بازدیدهای سرزده آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی از مدارس اهر بدون اطلاع آموزش و پرورش شهرستان بوده و چون از بابت دریافت هزینه از سوی مدیران مدارس، حساسیت ویژه‌ای وجود دارد از این‌رو تأکید می‌کنیم کاری نکنید تا همانند برخی مدیران مدارس استان از مدیریت عزل شوید، فقط ما ملزم به دریافت هزینه بیمه دانش‌آموزان هستیم.

وی اضافه کرد: متأسفانه بالای ۸۰ درصد مدیران مدارس؛ هنگام ثبت‌نام از دانش‌آموزان هزینه دریافت کرده‌اند که در برخی مدارس رقم بالایی گرفته‌اند ولی با این شرایط نمی‌توانیم از مدیران مدارس حمایت کنیم در حالی که سرافکنده از اقدام مدیران هستیم.

مدیر آموزش و پرورش اهر تصریح کرد: دریافت هزینه یا کمک مردمی بایستی اختیاری و در طول سال‌تحصیلی باشد و والدین مجبور نیستند تا هزینه پرداخت کنند هرچند در تأمین هزینه‌های جاری مدارس مشکلات متعددی وجود دارد.

رمضان‌پور بابیان این‌که هزینه سرویس مدارس نباید به صورت نقدی دریافت شود، گفت: از سال گذشته به دلیل عدم استفاده از سرویس مدارس، هزینه‌ای به دانش‌آموزان عودت داده می‌شد که لازم است تا سریعاً این هزینه به دانش‌آموزان عودت داده شود و دریافت نقدی هزینه سرویس مدارس در سال‌تحصیلی امسال ممنوع است.

وی تأکید کرد: از آینده سال‌تحصیلی با وجود شیوع ویروس کرونا برای همه ما مبهم است، چون نمی‌دانیم چه در انتظار ماست و از این‌رو ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا هر تصمیمی بگیرد آموزش و پرورش تابع تصمیمات خواهد بود.

مدیر آموزش و پرورش اهر خاطرنشان کرد: کلاس‌های درس در سال‌تحصیلی پیش‌رو در شرایط کرونایی؛ بر اساس وضعیت دایر خواهد بود و کلاس‌هایی که از جمله روستاها دانش‌آموز کمتری دارد طبق پروتکل‌های ابلاغی عمل می‌شود و اگر لازم باشد زوج و فرد در مدارس اجرا خواهد شد.

رمضان‌پور با تأکید بر این‌که هنوز تصمیمی در رابطه با فعالیت مدارس شبانه‌روزی شهرستان اهر گرفته نشده است، بیان کرد: هر تصمیمی برای مدارس شبانه‌روزی گرفته شود به اطلاع مدیران و دانش‌آموزان خواهد رسید، هرچند تاکنون تصمیماتی اتخاذ نشده است.

کد خبر 4995505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha