۳۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۰۸

بر اساس گزارش های میدانی؛

پروتکل‌های بهداشتی در روز اول محرم به میزان قابل قبولی رعایت شد

پروتکل‌های بهداشتی در روز اول محرم به میزان قابل قبولی رعایت شد

در اولین شب و روز برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم، گزارش میدانی خبرنگاران و عکاسان مهر نشان می‌دهد تا میزان بالا و قابل قبولی پروتکل‌های بهداشتی از سوی هیأت‌ها و عزاداران رعایت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، با شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان، برگزاری مراسم مذهبی و آئینی و تجمعات و … مورد بحث جهانی قرار گرفت و در این زمینه تجمعات مختلف جهانی خصوصاً برگزاری مسابقات المپیک و جهانی و مسابقات ورزشی خصوصاً فوتبال که با حضور عده زیادی تماشاگر برگزار می‌شد، ممنوع شد.

زیارت اماکن مذهبی خصوصاً مشاهد مشرفه پیامبر اسلام (ص) و امامان معصوم (ع) و حتی برگزاری حج امسال هم تحت تأثیر این شرایط قرار گرفت.

به همین سیاق بحث مراسم محرم آئین مسلمانان و آزادگان جهان که همه ساله در کشورهای مختلف خصوصاً کشورهای شیعی بالاخص در ایران اسلامی به صورت خودجوش و مملو از جمعیت برگزار می‌شد، مورد تحلیل و کندوکاو محققان و علمای دینی و مذهبی قرار گرفت.

برگزاری این مراسم، موافقان و مخالفانی داشت و علاقه مندان به امام حسین (ع) و یاران شهیدش مضطرب و نگران تصمیم نهایی ستاد ملی مقابله با کرونا بودند.

در این میان دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی هم سعی در متشنج کردن اوضاع و بهره برداری از این فضا را داشتند که با هوشیاری مردم و مسئولان بهانه به دست آنها داده نشد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز عید قربان و در آستانه ماه محرم در سخنانی فرمودند: در عزاداری‌ها معیار آن چیزی است که ستاد ملی کرونا اعلام می‌کند. بنده هر چه آنها لازم بدانند مراعات خواهم کرد. توصیه و تأکید من به همه عزاداران، هیأت‌ها، منبری‌ها و مداحان نیز این است که ضوابط ستاد ملی کرونا باید رعایت شود، چرا که اگر همین مقدار مراقبت و کنترل هم سست شود، فاجعه‌ای بزرگ پدید خواهد آمد.

بر این اساس ستاد ملی مقابله با کرونا اجازه برگزاری مراسم عزاداری را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضاهای باز و با فاصله اجتماعی و با حضور تعداد کمتری از مردم داد.

شب گذشته و در اولین شب برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم و همین طور امروز در اولین روز برگزاری این مراسم، گزارش میدانی خبرنگاران و عکاسان مهر نشان می‌دهد تا میزبان بالا و قابل قبولی پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده و عزاداری‌ها در فضای باز و با فاصله مناسب بین عزاداران برگزار شده است.

بنابراین امیدواریم در شهرهای مختلف کشور و همین طور در هیئت‌های مشهور تهران مراسم امسال به شکل بسیار باشکوهی برگزار شود.

کد خبر 5004367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
      0 0
      بعضی افراد میان جمعیت ماسکشان را در آورده اند، باید مسئولان برگزاری مرتب بررسی و تذکر دهند تا چنین تصاویری موجب سواستفاده برخی نشود.