۳۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۰۰

امام جمعه گلپایگان:

احیای امر به معروف اصلی‌ترین دلیل قیام سیدالشهدا (ع) بود

احیای امر به معروف اصلی‌ترین دلیل قیام سیدالشهدا (ع) بود

گلپایگان- امام‌جمعه گلپایگان گفت: مهمترین و اصلی‌ترین علت قیام سیدالشهدا (ع) احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدتقی کرامتی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه شهر گلپایگان با اشاره به اینکه هفته نخست ماه محرم هفته امر به معروف و نهی از منکر نام گرفته است، اظهار داشت: مهمترین و اصلی‌ترین علت قیام سیدالشهدا (ع) امر به معروف بود چراکه از مهمترین فرایض دینی است و شاخصه جامعه اسلامی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جامعه از آحاد مختلف بشری با علایق و افکار و اندیشه‌های مختلف تشکیل شده است، تاکید کرد: باید بدانیم جامعه ایمانی تأثیر خوب بر کل بشریت می‌گذارد و ناهنجاری‌های اجتماعی تأثیر منفی بر جامعه دارد و بر این اساس مردم نسبت به تذکر لسانی و امر به معروف و نهی از منکر نباید بی‌تفاوت باشند.

امام جمعه گلپایگان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر دو خلق از اخلاقیات اسلامی است و هیچکس نسبت به امر به معروف نباید بی تفاوت باشد، گفت: اینکه می‌گویند «موسی به دین خود، عیسی به دین خود» مطابق مبانی اسلامی ما اشتباه است، انسان باید همانگونه که عزاداری امام حسین (ع) را قبول دارد نسبت به امر به معروف اقدام کند و نسبت به مسائل منفی جامعه نیز واکنش نشان دهد.

دستگاه‌های دولتی نسبت به امر به معروف در زمینه حجاب و عفاف ورود کنند

وی با تأکید بر اینکه دستگاه‌های دولتی نسبت به امر به معروف در زمینه حجاب و عفاف ورود پیدا کنند، گفت: ناهنجاری‌های اجتماعی مشکلات اقتصادی در بردارد؛ اگر مشکلات اقتصادی به مانند موریانه در جامعه ما نفوذ کرده است به دلیل این است که در جامعه امر به معروف و نهی از منکر انجام نمی‌شود و این در حالی است که تذکر لسانی و امر به معروف وظیفه همگانی است و نیروی انتظامی نیز موظف به برخورد با هنجارشکنان است.

حجت‌الاسلام کرامتی با اشاره به روز جهانی مساجد گفت: مساجد پایگاه دین و اصلی‌ترین محل برای گسترش دینداری و پیگیری مسائل اجتماعی و حتی اقتصادی است؛ رویکرد مردم و مسئولان به مساجد باید تغییر کند چراکه مساجد به عنوان مهمترین شریان فرهنگی دینی، محل خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی است.

شکست سنگین آمریکا در شورای امنیت

امام جمعه گلپایگان با اشاره به شکست سنگین آمریکا در شورای امنیت برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران، گفت: در روزهای گذشته فضاحتی سنگین برای دولت ایالات متحده آمریکا رقم خورد و این امر نشانه افول قدرت و سقوط دولت شیطانی و اهریمنی آمریکاست.

کد خبر 5004391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha