۱۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۳۲

از ۲۷ تا ۳۰ شهریورماه؛

وبینار ائتلاف جهانی برای صلح و عدالت در تهران برگزار می‌شود

وبینار ائتلاف جهانی برای صلح و عدالت در تهران برگزار می‌شود

دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی در آستانه برگزاری کنفرانس ائتلاف جهانی برای صلح و عدالت بر گفتمان سازی اسلامی و هنجارسازی جهانی از ارزش‌ها و اندیشه‌های بلند و مترقی اسلام تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، داوود عامری دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی گفت: از اهداف مهم بعثت انبیا ء و اولیای الهی، مبارزه با ظلم و جور و نظام برای برقراری و تحکیم صلح و عدالت در جهان بوده و ضروری است تا جوامع اسلامی در این زمینه و هنجار سازی های جهانی بر اساس آموزه‌های الهی و سعادت بخش و بشر دوستانه اسلام بیش از این اهتمام کنند.

وی ادامه داد: کنفرانس ائتلاف جهانی برای صلح و عدالت بر بازخوانی و بازشناسی مبانی فکری و اندیشه‌ای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در حوزه صلح و عدالت گامی در جهت تولید ادبیات اسلامی –ایرانی در جهان در این زمینه می‌باشد.

عامری افزود: این کنفرانس در چهار محور مفهوم شناسی و مبانی نظری صلح و عدالت در اسلام با تأکید بر اندیشه‌های مقام معظم رهبری، آسیب شناسی صلح و عدالت در جهان، مطالعات موردی در حوزه صلح و عدالت، چگونگی پیاده سازی نهادسازی و رفتارسازی گفتمانی صلح عادلانه در جهان؛ توسط نخبگان داخلی و خارجی و چندین دستگاه علمی و فرهنگی برگزار می‌گردد.

وی ادامه داد: کنفرانس ائتلاف جهانی برای صلح و عدالت در تبیین و تشریح دیدگاه‌های مختلف در حوزه صلح و عدالت و همچنین ایجاد فرصت تبادل نظر میان نخبگان ایرانی، مسلمان و نخبگان جهان پیرامون توجه جدی دارد و برون رفت مسائل جهانی از مشکلات و مسائل کنونی را توجه به عدالت می‌داند.

دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی در پایان تأکید کرد: با توجه به اقداماتی که برای قائده سازی‌های جهانی از طریق اقدامات متعدد سیاسی، اقتصادی، رسانه‌ای انجام می‌شود، چنانچه در این خصوص و در موقعیت زمانی مناسب تأثیر لازم را نگذاریم و با بهره گیری از روش‌های نوین نتوانیم ایده‌های اسلامی و بشر دوستانه خود را مطرح نمائیم و در تبیین و پایدار سازی آنها نکوشیم، خواسته یا ناخواسته تحت تأثیر و نفوذ نُرم های غلط قرار خواهیم گرفت. پس برای جهانی بهتر، عادلانه، همراه با همزیستی سازنده باید به رسالت خویش عمل کنیم.

کد خبر 5012860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha