۱۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۲۴

ادامه بحران در ایالات متحده؛

اعتراضات ضد نژادپرستی در پورتلند پیگیری شد

اعتراضات ضد نژادپرستی در پورتلند پیگیری شد

شهر پورتلند همانند اغلب روزها در سه ماه گذشته بار دیگر صحنه اعتراضات ضد نژادپرستی بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، شهر پورتلند شب گذشته نیز صحنه اعتراضاتی ضد نژادپرستی بود که از سوی طرفداران تشکل «زندگی سیاهپوستان اهمیت دارد»، ترتیب داده شده بود.

تظاهرات دیشب نیز همانند سایر اعتراضات ضد نژادپرستی به درگیری منجر شد و این در حالی بود که شنبه شب در اعتراضات پورتلند یک نفر کشته شده بود.

شهرهای مختلف آمریکا به مدت بیش از سه ماه است که صحنه اعتراضات ضد نژادپرستی هستند. این اعتراضات در واکنش به مرگ فجیع «جورج فلوید» بدست پلیس آمریکا آغاز شده و از هفته گذشته نیز تیراندازی نیروهای پلیس به سمت یک سیاهپوست در ایالت ویسکانسین که منجر به فلج شدن وی گردید، موجب شدت گرفتن اعتراضات شده است.

این در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز شنبه در توئیتی، مقامات برخی از شهرهای آمریکا را با گسیل داشتن نیروهای نظامی و گارد ملی تهدید کرد و برای عقب راندن مردم از صحنه تظاهرات به ارعاب آنها متوسل شد.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه این توئیت با اشاره به شهر پورتلند، نوشت: پورتلند که شهرداری «احمق» دارد، می بایست از دولت فدرال درخواست کمک می کرد، چنانچه جان مردم در این شهر در خطر باشد، ما خود مداخله خواهیم کرد.

وضعیت در آمریکا و ادامه اعتراض های عدالتخواهانه که با برگزاری راهپیمایی های مسالمت آمیز شهروندان آمریکایی در سراسر آمریکا به خصوص در شهرهای نیویورک و واشنگتن دی.سی پایتخت این کشور وارد مرحله جدیدی شده است، موجب شد شبکه خبری سی ان ان در گزارشی از آن به عنوان «آمریکا در بحران » یاد کند.

کد خبر 5012980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha