۱۴ شهریور ۱۳۹۹، ۲۱:۲۲

حاجی میرزایی:

فردا رویداد فرهنگی بزرگی آغاز می شود

فردا رویداد فرهنگی بزرگی آغاز می شود

وزیر آموزش وپرورش گفت:یک رویداد بزرگ فرهنگی از فردا آغاز می شود که یک میلیون معلم و ۱۵ میلیون خانواده درگیر آن هستند. خانواده ها نگرانی سلامت بچه ها هستند و می خواهم بگویم ما هم نگران هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه امروز محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در گفتگوی خبری با شبکه اول سیما آخرین جزئیات بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزان در مدارس را تشریح کرد. وی درباره آخرین تصمیمات بازگشایی مدارس گفت: یک رویداد بزرگ فرهنگی از فردا آغاز می شود که یک میلیون معلم و ۱۵ میلیون خانواده درگیر آن هستند. خانواده ها نگرانی سلامت بچه ها هستند و می خواهم بگویم ما هم نگران هستیم. یک مجموعه‌ای به اسم وزارت بهداشت هست که فرماندهی کرونا را به عهده دارد و پروتکل هایی به ما داده که اگر بتوانیم پروتکل ها را رعایت کنیم مدارس را باز کنیم و از فردا همه مدارس با رعایت پروتکل ها آماده خدمت رسانی هستند. در مدارسی که امکان پروتکل نیست دانش آموزان را به دو یا سه قسمت تقسیم می کنیم.

وی ادامه داد: پروتکل سرویس مدارس و حضور در مدارس مشخص است. اگر خانواده‌ای نگران داشت بیایند این هفته اول در مدرسه تا نگرانی اشان برطرف شود. بچه هایی که بیماری زمینه‌ای دارد یا علائم بیماری دارند لازم نیست به مدرسه بروند.

حاجی میرزایی در پاسخ به این پرسش که برخی مدارس تا اواسط هفته اعلام می کردند که باید صبر کنیم ببینیم آموزش مجازی است یا برخی استان ها اعلام کردند بچه ها به مدرسه نیایند، گفت: قطعاً هماهنگی ۱۱۶ هزار مدرسه در سراسر کشور با والدین و دانش آموزان سخت است و ما زمانی در اختیارشان گذاشتیم که این هماهنگی ها صورت بگیرد. چون قبلاً گفته بودیم در مناطق زرد و قرمز وضعیت تدریس و حضور فرق دارد و الان می گوییم همه جا آموزش حضوری است ممکن است کمی ناهماهنگی باشد اما الان مسئولان وزارت بهداشت معتقدند همه جا سخت ترین پروتکل را رعایت کنید. اگر به بچه ها آموزش داده شود آنها در اموختن جدیت دارند. یکی از کارکردهای مدرسه آموزش دادن مهارت های زندگی به بچه هاست.

وزیر آموزش و پرورش درباره اینکه مسئولیت حسن نظارت بر اجرای پروتکل با چه کسی است، بیان کرد: امسال نظارت معنای متفاوت تری دارد و در همه جزئیات باید نظارت شود و در تمام سطوح این نظارت را داده ایم از انجمن اولیا و مربیان تا خانواده و مدیر و معلم باید نظارت کنند.

حاجی میرزایی ادامه داد: در یکی دو هفته اول شروع مدارس ما کاملاً مدارا می کنیم با خانواده ها چون آنها هم باید تصمیم بزرگی بگیرند. در محدوده پروتکل مدیران مدارس می توانند تصمیم بگیرند. علاقمندی و مراقبت خانواده ها قابل تحسین است و امسال فرصت ارتباط بیشتر اولیا و مدارس برقرار شده است.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که بچه وزرا به مدرسه می روند یا نه، گفت: حداقل دیانت اقتضا می کند که برای بچه های خودمان هم یکسان تصمیم بگیریم. من اهمیت این تصمیم را درک می کنم. مثلاً برای کودکان استثنایی تعدادشان محدود تر است و پروتکل مخصوصی دارند و اگر قرار باشد معلم به منزل بفرستند می فرستند.

کد خبر 5015453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha