۲۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۱۰

با تقدیر از برترین ورزشکاران معلول؛

آیین حمایت از زنان معلول متأثر از جنگ افغانستان برگزار شد

آیین حمایت از زنان معلول متأثر از جنگ افغانستان برگزار شد

همزمان با هفته شهید در افغانستان، مراسم حمایت از زنان معلول متأثر از جنگ در ولایت هرات برگزار و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری مسابقات مشترک بین ورزشکاران دو کشور اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این محفل که از سوی مؤسسه آموزش و تحقیق برای صلح (PTRO) در این استان برگزار شده بود، علی‌اصغر رضایی‌دستجردی، وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هرات، علی ارغون چنار، مسئول مرکز تیکا ترکیه در هرات، حیدری، رئیس کمیته پارا المپیک ولایت هرات، خانم طاهره یوسفی، خانم سکینه حسینی، از اعضای شورای ولایت هرات، احمد جاوید رسولی، رئیس تربیت بدنی ولایت هرات و تنی چند از مسئولین ولایتی و اعضای تیم پارا المپیک ولایت هرات حضور داشتند.

خانم طاهره یوسفی، مربی تیم بسکتبال ویلچر تیم هرات از برگزاری این‌گونه برنامه‌ها استقبال کرد و افزود: برگزاری این چنین نشست‌های ورزشی باعث افزایش روحیه این ورزشکاران خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به افتخاراتی که این ورزشکاران توانمند برای افغانستان به ارمغان آورده‌‎اند، گفت: تیم بسکتبال ویلچر مردان افغانستان در مسابقات بین‌المللی اندونزی مقام اول را کسب کرده و همچنین تیم والیبال نشسته مردان افغانستان نیز در مسابقات بین‌المللی فیلیپین مقام اول را به ارمغان آورده‌اند.

رضایی‌دستجردی نیز با ابراز امیدواری از روحیه ورزشکاران زن معلول در هرات در حضور در تورنمنت‌های ورزشی و خارجی به سابقه همراهی مرکز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در هرات با فدراسیون معلولین هرات پرداخت.

وابسته فرهنگی کشورمان در هرات ادامه داد: با پایان همه‌گیری ویروس کرونا ورزشکاران توانمند دو کشور مانند قبل در زمینه برگزاری مسابقات و استفاده از تجربیات یکدیگر باهم همکاری کنند.

وی برگزاری چنین مسابقاتی را گامی مؤثر برای توانمند کردن این ورزشکاران دانست و از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای اعزام این ورزشکاران به ایران و برگزاری مسابقات مشترک با ورزشکاران این کشور، خبر داد.

احمد جاوید رسولی، رئیس تربیت بدنی ولایت هرات هم در سخنانی، افزود: این ورزشکاران در فضای صلح و آرامش پیشرفت بیشتری می‌کنند و امیدوارم روزی برسد که سرتاسر افغانستان را صلح و دوستی فرابگیرد.

خانم سکینه حسینی، نماینده شورای ولایتی هرات، نقش زنان در برقراری صلح با ارزش خواند و از مسئولین خواست که با حمایت این ورزشکاران زمینه پیشرفت آنان را فراهم کنند.

در پایان این برنامه از برترین ورزشکاران معلول تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 5022755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha