۲۹ شهریور ۱۳۹۹، ۱۶:۰۸

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اردبیل:

آسیب های فضای مجازی با فرهنگ دفاع مقدس خنثی می شود

آسیب های فضای مجازی با فرهنگ دفاع مقدس خنثی می شود

اردبیل ـ مدیرکل کانون پرورش کودکان و نوجوانان اردبیل گفت: آسیب ها و جذابیت‌های فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان را می‌توان با اشاعه فرهنگ دفاع مقدس خنثی کرد.

زعفر احدزاده در گفت و گو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه مهم‌ترین رکن و ارزش جامعه اسلامی ما، گفتمان و فرهنگ ایثار و شهادت است اظهار کرد: سنین کودکان و نوجوانان به دلیل شرایط و اقتضائات سنی و رشدی بهترین ویژگی و فرصت برای انتقال فرهنگ متناسب با ارزش‌های جامعه را دارند و چون در این سنین کودکان و نوجوانان به دنبال الگوی دلخواه خود هستند می‌توانیم با ارائه الگوهای مناسب از قهرمانان کشور اجازه نفوذ دشمنان را در افکار آینده سازان کشور ندهیم.

وی نقش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مهم ارزیابی کرد و افزود: نهادی مثل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ترویج این فرهنگ در قالب فعالیت‌های مختلف فرهنگی، ادبی و هنری به نسل کودک و نوجوان گام بر می‌دارد.

احدزاده به جدیدترین طرح اجرا شده از سوی کانون پرورش کودکان و نوجوانان تحت عنوان «کتابسازی» با موضوع شخصیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: در این طرح ۱۸۰ کودک و نوجوان استان در وجه و قالبی هنرمندانه ۶۰ اثر ارزشمند تولید کردند که در مناسبت‌های آینده به نمایش گذاشته خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش کودکان و نوجوانان استان اردبیل اظهار کرد: علاوه بر اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری در راستای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه هدف کانون تمامی مراکز فرهنگی هنری کانون در استان به اسم شهدای کودک و نوجوان استان نامگذاری شده است.

وی در پاسخ به این سوال که کانون برای مقابل با الگودهی غرب از طریق فضای مجازی به کودکان و نوجوانان چه برنامه‌هایی دارد به خبرنگار مهر گفت: همانطور که مقام معظم رهبری تاکید زیادی بر تولیدات فرهنگی کانون دارند، ما نیز باید با همین تولیدات فرهنگی در مقابله با تهاجم فرهنگی و رسانه‌ای دشمنان نسل کودک و نوجوان را تجهیز کرد.

احدزاده خاطرنشان کرد: رویکردهای آموزشی و انتقال مفاهیم و داده‌های مناسب با ارزش‌های اسلامی و ایرانی، نسلی باورمند و مهارت مند و مجهز به توانایی‌های فرهنگی، هنری و ادبی را برای مقابله با تهاجم فرهنگی تربیت می‌کند.

رژیم مصرف رسانه‌ای برای کودکان و نوجوانان تجویز شود

مدیرکل کانون پرورش کودکان و نوجوانان استان اردبیل به آسیب‌های کم توجهی به حضور کودکان و نوجوانان بدون برنامه ریزی و نظارت اشاره کرد و گفت: باید فراموش نکنیم اگر عالمانه در صیانت کودکان و نوجوانان در مقابل آسیب‌های فضای مجازی عمل نشود، رژیم مصرف رسانه‌ای برای این نسل تجویز نشود و بر محتواهای ارائه شده جذاب و متناسب با فرهنگ و هنجارهای اسلامی دقت نشود، خسارات جبران ناپذیری را در آینده شاهد خواهیم بود.

وی بابیان اینکه جذابیت‌ها و آسیب‌های فضای مجازی را می‌توان با اشاعه فرهنگ دفاع مقدس برای کودکان و نوجوانان خنثی کرد افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل همزمان با شیوع ویروس کرونا و تمرکز بر فعالیت در بستر مجازی به دنبال تولیدات مناسبی برای اعضا بود که نقشی در این صیانت ایفا نماید.

احدزاده جامعه فردای کشور را محصول فرهنگی امروز سیستم‌های آموزشی و پرورشی معرفی کرد و گفت: فرایند انتقال مفاهیم به نسل کودک و نوجوان در تعامل کارساز سه ضلع مثلث خانواده، کودک و سیستم‌های آموزشی و پرورشی است که اگر در ایفای وظیفه عملکرد شایسته ای نداشته باشند خروجی نامناسبی را شاهد خواهیم بود و نهایت تلاش سیستم‌ها و نهادهای مختلف فرهنگی و آموزشی تحقق اهداف عالیه است و در کنار اینها مؤلفه‌های دیگری نیز مؤثر است.

مدیرکل کانون پرورش کودکان و نوجوانان استان اردبیل با بیان اینکه دوره کودکی و نوجوانی، دوره رشد و تأثیر است افزود: بر اساس ویژگی‌های رشدی و شناختی، کانون و مربیان این نهاد فرهنگی پایه، نقش بی بدیلی در شکل دهی شخصیت این نسل دارد و موفقیت‌های کودکان و نوجوانان در عرصه‌های مختلف ملی و بین المللی حاکی از این تأثیر است.

کد خبر 5027113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha