۵ مهر ۱۳۹۹، ۲۳:۴۹

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان خبر داد:

افزایش ۳ برابری بستری‌های کرونایی در کاشان‌ نسبت به ۱۰ روز قبل

افزایش ۳ برابری بستری‌های کرونایی در کاشان‌ نسبت به ۱۰ روز قبل

کاشان - رئیس‌ دانشگاه علوم پزشکی کاشان‌از افزایش سه برابری‌ تعداد بستری شدگان بیماران کرونایی در بیمارستان شهید بهشتی کاشان نسبت به ۱۰ روز پیش خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر سیدعلیرضا مروجی عصر شنبه در جلسه شورای اداری استان اصفهان که به صورت وبینار برگزار شد، اظهار داشت: متأسفانه حدود نیمی از مردم کاشان دستورالعمل‌های بهداشتی را در اماکن عمومی رعایت نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در ادارات با حدود ۷۵ درصد رعایت بهترین اماکنی است که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، ابراز داشت: حدود ۵۸ درصد اصناف، ۶۵ درصد واحدهای صنعتی و حدود ۵۵ درصد وسایل نقلیه درون شهری و بیرون شهری نیز فقط در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ساعی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه متأسفانه هم اکنون شاهد رشد فزاینده ابتلاء و بستری بیماران کرونایی در منطقه کاشان هستیم، تصریح کرد: تعداد بیماران بستری در بیمارستان شهید بهشتی کاشان نسبت به ۱۰ روز کاشان بیش از سه برابر شده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد متوفیان بیماران کرونایی هم در منطقه کاشان در شهریورماه نسبت به تیرماه امسال حدود چهار برابر شده است، خاطرنشان کرد: میزان پذیرش بیماران هم در شهریور ماه امسال نسبت به خردادماه چهار و نیم برابر شده است.

۸۵ درصد کارکنان ادارات دولتی از ماسک استفاده می‌کنند

مروجی با بیان اینکه بیش از ۶۵ درصد مردم کاشان در اماکن عمومی از ماسک استفاده می‌کنند، تاکید کرد: در ادارات دولتی نیز حدود ۸۵ درصد کارکنان از ماسک استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برای تهیه ملزومات و لوازم حفاظتی در مجموعه واحدهای دانشگاه علوم پزشکی در شرایط فعلی ماهیانه یک میلیارد تومان اعتبار لازم است، گفت: این مبلغ در شرایط بحرانی و به هنگام افزایش تعداد بستری‌ها به بیش از سه برابر رسیده و به ماهی حدود سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه در شرایط عادی باید بیش از ۹۵ درصد مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند، افزود: متأسفانه در حال حاضر در منطقه کاشان فقط حدود ۶۰ درصد مردم به طور میانگین دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند که این باعث شده است قطع زنجیره شیوع کرونا انجام نشود.

وی با اشاره به اینکه اعضای کادر بهداشتی و درمانی پس از هفت ماه تلاش بی وقفه در مبارزه با کرونا خسته شده‌اند، تاکید کرد: در صورتی که این وضعیت ادامه پیدا کند متأسفانه ممکن است شرایط ناگواری هم برای مردم و هم برای کادر بهداشتی و درمانی ایجاد شود.

کد خبر 5033584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha