۱۰ مهر ۱۳۹۹، ۲۳:۳۴

رئیس کل دادگستری بوشهر:

دو محکوم به قصاص در برازجان بخشیده شدند

دو محکوم به قصاص در برازجان بخشیده شدند

بوشهر - رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: با تلاش و پیگیری های صورت گرفته، دو محکوم به قصاص در برازجان بخشیده شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی جمادی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای توسعه و گسترش فرهنگ صلح و سازش در سطح استان تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفته و شاهد ترویج این فرهنگ هستیم.

وی با اشاره به رهایی دو نفر از زندانیان برازجان از قصاص خاطرنشان کرد: پرونده دو زندانی محکوم به قصاص در برازجان با با تلاش مسئولین قضائی و شورای حل اختلاف زندان برازجان و بخشش و بزرگواری خانواده مقتول، به سازش منجر شد و این افراد از قصاص رهایی یافتند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به اینکه این دو نفر بیش از پنج سال در زندان بوده‌اند افزود: در صورتی که فرهنگ گذشت و صبوری و صلح و سازش در کشور نهادینه شود از وقوع بسیاری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌شود.

تربیت ۵۰۰ حافظ قرآن در زندان‌های استان

مدیرکل زندان‌های استان بوشهر با اشاره به افتتاح طرح قرآنی تربیت ۵۰۰ مددجوی حافظ قرآن در زندان‌های سطح استان و آثار معنوی قرآن در زندگی افراد، گفت: اولویت ما کاهش جمعیت کیفری بوده و زندانیان حافظ یک جز قرآن می‌توانند یک ماه به مرخصی بروند.

رضا مقبلی با تاکید بر اینکه ۱۸۷ نفر از زندانیان حافظ قرآن سراسر استان در زندان برازجان هستند، اضافه کرد: آثار استفاده از قرآن در زندگی مشخص بوده و زندان نیز فرصتی برای تفکر فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: امید به آینده را نباید از دست داده و باید برای استفاده از ظرفیت قرآن وقت گذاشت، تا در زندگی نیز آثار آن را مشاهده کرد.

کد خبر 5038012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha