۵ آبان ۱۳۹۹، ۸:۳۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبرداد:

افزایش شمار جانباختگان کووید۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد

افزایش شمار جانباختگان کووید۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج- رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کووید۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز یزدانپناه یکشنبه شب به خبرنگاران گفت: با مرگ یک هم استانی دیگر بر اثر ابتلاء به کرونا، تعداد قربانیان به ۱۹۵ نفر رسید.

یزدان‌پناه افزود: هم اکنون ۲۹۳ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۱۷ بیمار کرونایی قطعی بوده و ۲۱ بیمار در بخش‌های ویژه تحت درمان هستند.

وی بیان کرد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۱۰ هزار و ۲۸۵ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وی اظهار داشت: از ۴۱۶ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج، بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد، گچساران و کهگیلویه و بقیه موارد در سایر شهرستان‌های استان بود.

یزدانپناه یادآور شد: با توجه به اینکه کووید ۱۹ و آنفلوآنزا هر دو ویروس‌های خطرناکی هستند و علائم بروز آنها نیز شبیه هم است، بروز همزمان این دو ویروس در فرد بسیار خطرناک بوده و شرایط سلامتی فرد مبتلا در معرض خطر جدی قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: این دو بیماری ریه را درگیر کرده و فرد مبتلا را دچار تب و لرز، سردرد و سایر علائم مشابه خواهد کرد به همین دلیل برای پیشگیری از کرونا و آنفلوآنزا از مردم می‌خواهیم اصول بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی را به طور کامل رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، هم اکنون دو شهرستان بویراحمد و گچساران در وضعیت قرمز این بیماری قرار دارند و بیشترین فوتی‌ها نیز مربوط به این دو شهرستان هستند.

کد خبر 5056162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha