۷ آبان ۱۳۹۹، ۹:۲۳

وزیر علوم در پیامی به آیین بزرگداشت دکتر توسلی در دانشگاه تهران؛

نقش تعیین کننده آثار دکتر توسلی در آموزش دانش‌آموختگان دانشگاهها

نقش تعیین کننده آثار دکتر توسلی در آموزش دانش‌آموختگان دانشگاهها

وزیر علوم گفت: آثار ارزشمند به جا مانده از دکتر توسلی در آموزش دانش‌آموختگان زیادی که بسیاری از آنها اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور هستند، نقش تعیین کننده‌ای داشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، به آئین بزرگداشت دکتر غلامعباس توسلی پیامی ارسال کرد که به شرح زیر است:

با کمال تأسف و تأثر با خبر شدیم دکتر غلامعباس توسلی، استاد دانشگاه تهران دعوت حق را لبیک گفته و رخ در نقاب خاک کشیده است. وی در خانواده بزرگ علوم اجتماعی ایران استادی نام آشنا و برخوردار از مراتب بلند علمی است که آثار ارزشمندی را از خود بر جای گذاشته و در آموزش دانش‌آموختگان زیادی که بسیاری از آنها اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور هستند، نقش تعیین کننده‌ای داشته است.

توسلی در سال ۱۳۸۰ به‌عنوان پژوهشگر برجسته و در سال ۱۳۸۱ استاد برگزیده دانشگاه تهران و در سال ۱۳۸۳ استاد نمونه کشوری شناخته شده‌اند و در یازدهمین جشنواره بین‌المللی فارابی، در سال جاری به‌عنوان پیشکسوت علوم انسانی ایران انتخاب و مورد تجلیل قرار گرفتند. افزون‌بر این در سمت‌های مختلف اجرایی دانشگاهی چون ریاست دانشگاه اصفهان، عضویت پیوسته فرهنگستان علوم ایران، پایه‌گذاری انجمن جامعه‌شناسی ایران و ریاست دانشکده علوم اجتماعی خدمت کرده که بی‌گمان ثمرات این فعالیت‌ها در کارنامه پربار و پر برکت این استاد فرهیخته ماندگار خواهند ماند.

وظیفه خود می‌دانم فقدان این عزیز را خدمت خانواده محترم آن مرحوم و همه دوستداران و عالمان تسلیت عرض کنم و از درگاه ایزد متعال برای روح و روان وی طلب آمرزش و مغفرت مسئلت دارم.

کد خبر 5058013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha