۱۸ آبان ۱۳۹۹، ۲۰:۰۵

به منظور رفع ترافیک در مرز؛

زمان کاری در مرز دوغارون تا ساعت ۲۲ افزایش یافت

زمان کاری در مرز دوغارون تا ساعت ۲۲ افزایش یافت

تایباد - مدیر پایانه مرزی دوغارون با بیان اینکه ساعت کاری مرز دوغارون تا ساعت ۲۲ افزایش یافته است، گفت: با این افزایش، شاهد کاهش هزینه صادرات و افزایش ۳۰ درصدی تردد کامیون‌ها خواهیم بود.

کریم نوایی نظامی امروز در گفتگو با خبرنگار مهر از افزایش ساعت کاری در مرز دوغارون خبر داد و بیان کرد: با افزایش ساعت کاری در این مرز، شاهد افزایش ۳۰ درصدی تردد کامیون‌ها در این مرز بوده ایم.

مدیر پایانه مرزی دوغارون با اشاره به بازدید چند روز گذشته استاندار خراسان رضوی از این مرز، تصریح کرد: ساعت کاری مرز دوغارون که تا گذشته از هفت صبح تا ۱۷ تعیین شده بود با هماهنگی و مذاکره های های انجام شده با کشور افغانستان به ساعت ۲۲ افزایش یافت.

وی افزود: با افزایش ساعت کاری، خروج تعداد ناوگان تجاری از این پایانه از حدود ۵۰۰ کامیون به بیش از ۶۰۰ کامیون افزایش یافته است اما همچنان حدود دو هزار و ۵۰۰ کامیون منتظر خروج از کشور و ورود به خاک افغانستان هستند.

نوایی نظامی مطرح کرد: با افزایش ۴ ساعته ساعت کاری مرز دوغارون، خروجی این مرز افزایش پیدا کرده و هزینه‌های صادرات کالا قطعا کاهش خواهد یافت.

وی ادامه داد: این افزایش ساعت کاری تا زمانی که شرایط عادی شود ادامه خواهد داشت اما به شرطی که برای طرف افغانستانی مشکلی پیش نیاید.

مدیر پایانه مرزی دوغارون، افزایش صادرات، نبود تعداد باسکول مناسب در افغانستان، بسته بودن مرز ترکمنستان، باجگیران و... را از جمله دلایل ازدحام بیش از حد در مرز دوغارون عنوان کرد.

کد خبر 5066816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha