۱۵ دی ۱۳۹۹، ۱۵:۵۸

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سمنان:

۷۵ درصد تسهیلات اشتغال‌زایی استان سمنان جذب روستاها شده است

۷۵ درصد تسهیلات اشتغال‌زایی استان سمنان جذب روستاها شده است

سمنان- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سمنان با بیان اینکه ۷۵ درصد تسهیلات اشتغال‌زایی کمیته امداد سمنان جذب روستاها شده است، گفت: این طرح‌ها، اشتغال خوبی در روستاها ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن مسعودیان راد در نشست شورای روستایی و عشایری استان سمنان که همزمان با ظهر دوشنبه در استانداری سمنان تشکیل شد، ضمن اشاره به نگاه مثبت به توسعه اشتغال روستایی در سطح استان، تاکید کرد: ۷۵ درصد تسهیلات اشتغال‌زایی کمیته امداد استان جذب روستاها شده است.

وی با بیان اینکه این آمار نشان از توجه به طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی و رفع محرومیت از روستاهای استان سمنان است، افزود: از مجموع ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال مربوط به اداره کل کمیته امداد بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های اشتغال روستایی در سال جاری پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه در کنار تسهیلات بانکی اشتغال، این نهاد ۵۴ نوع فعالیت و خدمات را نیز به حوزه اشتغال روستایی استان ارائه می‌کند، ابراز کرد: ماحصل این خدمات و اقدامات توانمندسازی خانوار روستایی و همچنین کاهش مهاجرت از روستاها به شهرها است.

مسعودیان‌راد با بیان اینکه کمیته امداد سه رویکرد یا سیاست را نیز در روستاها اتخاذ کرده که از آن جمله می‌توان به توجه به مشاغل خانگی، اصلاح الگوی کشت در کشاورزی و اصلاح نژاد دام در بخش دامداری اشاره کرد، گفت: تخصیص منابع اعتباری و همراهی در زمینه‌های مختلف با جمعیت روستایی استان به اشتغال‌زایی در روستاها منجر می‌شود.

وی با بیان اینکه در کنار امور اشتغال‌زایی کمیته امداد در زمینه کمک به نیازمندان، خانواده‌های تحت پوشش، ایتام، نیازمندان، بیماران و… نیز خدمات جامعی در طول سال ارائه می‌کند، گفت: توانمندسازی جمعیت روستایی مهمترین رویکرد کمیته امداد است.

کد خبر 5113945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha