در پی یورش معترضان به ساختمان کنگره آمریکا؛

روزنامه گلوبال تایمز: آمریکا با یک «فروپاشی داخلی» روبرو است

روزنامه گلوبال تایمز: آمریکا با یک «فروپاشی داخلی» روبرو است

سرمقاله روزنامه رسمی چین یورش حامیان رئیس جمهور آمریکا به ساختمان کنگره را بازتابی از شکست فرماندهی و رهبری در آمریکا و همچنین گویای اختلافی عمیق در جامعه آمریکایی دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، در پی شورش و بلوای حامیان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در مقابل کنگره آمریکا در روز چهارشنبه و یورش ناگهانی آنها به داخل ساختمان و چپاول اموال عمومی، رسانه های رسمی چین به بررسی زوایای این رویداد بی سابقه پرداختند.

در همین راستا، سرمقاله های روزنامه رسمی چین روز جمعه در مطلبی عنوان کردند که یورش حامیان ترامپ به کنگره بازتاب شکست رهبری و فرماندهی در ایالات متحده و همچنین گویای اختلافی ریشه دار و عمیق در جامعه آمریکا است.

روزنامه گلوبال تایمز، وابسته به روزنامه حزب کمونیست چین این شورشها را نشانه ای از «فروپاشی داخلی» توصیف کرد که به آسانی نمی توان آن را به حالت اول بازگرداند.

در این روزنامه چینی آمده است که «غوغای بی سابقه در کنگره که نمادی از نظام ایالات متحده بشمار می رود، نتیجه اختلاف شدید در جامعه آمریکا و شکست این کشور در جلوگیری از این اختلاف است».

این روزنامه همچنین در ادامه افزود که «همانطور که زمان می گذرد و با سوء استفاده نسلهای مختلف سیاستمداران، نظام سیاسی ایالات متحده تنزل یافته است».

روزنامه گلوبال تایمز چین همچنین از استانداردهای دوگانه سیاستمداران آمریکایی که از معترضان حمایت کرده اند، انتقاد کرد.

در این روزنامه آمده است: «در هنگ کنگ اعمال خشونت آمیز به مثابه منظره ای زیبا توصیف می شوند، [اما] در ایالات متحده مردم شرکت کننده در این شورش و آشفتگی ها اراذل و اوباش خوانده می شوند.

کد خبر 5116793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha