۲۲ دی ۱۳۹۹، ۲۰:۵۲

استاندار قم:

بازارچه گوهر سنگ و عقیق ساخته می شود / قم شهر ملی انگشترسازی

بازارچه گوهر سنگ و عقیق ساخته می شود / قم شهر ملی انگشترسازی

قم- استاندار قم با اشاره به ظرفیت معادن سنگ‌های نیمه قیمتی در استان گفت: مقدمات تصویب طرح ساخت بازارچه گوهر سنگ و عقیق در ابتدای ورودی شهر به زودی فراهم خواهد شد.

به‌گزارش خبرنگار مهر، بهرام سرمست عصر دوشنبه در مراسم اعطای لوح ثبتی شهر ملی انگشتر به استان قم با اشاره به ظرفیت معادن سنگ‌های نیمه قیمتی در استان گفت: استان دارای ظرفیت ۱۰۰۰ کارگاه تولید زیورآلات و سنگ تراشی است و ۱۲۰۰ هنرمند شاغل در این هنر-صنعت مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: مراکز متعددی در حوزه زیورآلات سنتی و انگشتر در استان فعالیت می‌کنند و رفت و آمد گردشگران ایرانی و خارجی و اتباع حوزه خلیج فارس و کشورهای عربی از جمله ظرفیت‌های استان برای فروش تولیدات قم محسوب می‌شود.

استاندار با اشاره به ابلاغ شرح وظایف ادارات استانی، سازمان صمت، شرکت شهرک‌های صنعتی استان و سازمان مدیریت شهری قم برای فراهم کردن زیر ساخت‌های مورد نیاز بازارچه سنگ و گوهر در استان بیان کرد: مقدمات تصویب طرح ساخت بازارچه گوهرسنگ و عقیق در ابتدای ورودی شهر در کمیته معادن استان به ریاست سازمان صمت، مدیر عامل ایمیدرو، خانه صنعت، رؤسای انجمن‌های صنایع دستی به‌زودی انجام خواهد شد.

گفتنی است با پیگیری‌های استاندار و مسئولان استان در یک سال گذشته، شهر قم با رإی چهارمین «شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی» به‌عنوان شهر ملی انگشتر سازی ثبت گردید و در متن این لوح که به امضای آقای مونسان رسیده، آمده است:

با رأی نهایی چهارمین شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی که در تاریخ ۳۰/‏۰۴/‏۹۹‬ برگزار شد، شهر قم مرکز استان قم به عنوان شهر ملی انگشتر سازی اعلام می‌شود و امید است مسئولان و دست اندر کاران این شهر با اتکال به ایزد منان در حفظ این عنوان کوشا باشند و آن را در مسیر رشد یاری کنند.

کد خبر 5119881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha