۳۰ دی ۱۳۹۹، ۱۷:۵۸

استاندار کرمانشاه:

عملکرد هلال احمر کرمانشاه در زلزله، سیل و کرونا قابل تقدیر است

عملکرد هلال احمر کرمانشاه در زلزله، سیل و کرونا قابل تقدیر است

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه گفت: خدمات هلال احمر کرمانشاه در حوادثی همچون زلزله، سیل و کرونا قابل تقدیر است و هلال احمر پل ارتباطی میان مردم و مشارکت آن‌ها در بحران‌ها است.

به گزارش خبرگزاری مهر، هوشنگ بازوند در آئین افتتاح بانک امانات تجهیزات پزشکی و توزیع دستگاه‌های اکسیژن ساز و کپسول‌های اکسیژن به ارزش هشت میلیارد ریال که با حضور رئیس داوطلبان هلال احمر برگزار شد؛ اظهار کرد: در این نشست عنوان شد استاندار کرمانشاه این ششمین بار است که به مجموعه هلال احمر می‌آید. من اگر هر روز هم به هلال احمر، بیاییم باز هم کم است زیرا هلال احمر یک مجموعه بسیار مهم و حیاتی است.

وی با تاکید بر اینکه عبور از بحران‌ها بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست، افزود: هلال احمر پل ارتباطی میان مردم و مشارکت آن‌ها در بحران‌ها است و با این مشارکت مردمی بود که استان کرمانشاه بحران‌های مهم زلزله را پشت سر گذاشته و بحران کرونا را هم کنترل کرده است.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: جوانان هلال احمر در بحران‌های سیل و زلزله بسیار خالصانه تلاش کردند و جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند.

بازوند ادامه داد: به شخصه شاهد بودم که ساعت یک نصف شب جوانان هلال احمر مشغول جابجایی اسباب و اثاثیه منازل سیل زده در شهرک کرناچی بودند که بسیار قابل تقدیر بود.

وی هلال احمر را جلوه‌ی ایثار و فداکاری دانست و گفت: پیشنهاد می‌دهم واژه ایثارگران به دنباله عنوان سازمان داوطلبان افزوده شود زیرا این جوانان در واقع ایثارگران عرصه امداد و نجات هستند و این واژه زیبنده جانفشانی‌های آن‌ها برای نجات انسان‌ها است.

بازوند تصریح کرد: در بحران کرونا نیز هلال احمر در حوزه نظارتی، مراقبتی و حمایتی که از برنامه‌های اصلی قطع اتصال زنجیره بیماری بود، بسیار خوب عمل کرد و نقش بسیار پررنگی در کنترل پیک‌های بیماری کرونا در استان داشت.

استاندار کرمانشاه در ادامه با تجلیل از جایگاه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، ایشان را سردار نامدار مقاومت در جهان اسلام توصیف کرد و گفت: همانگونه که آئین میلیونی تشییع پیکر ایشان یک وحدت ملی را در میان مردم پدید آورد؛ مزین شدن طرح محله محور کنترل کرونا به نام سپهبد حاج قاسم سلیمانی موجب مشارکت گسترده مردم و اثربخشی این طرح و کنترل پیک بحران گردید و هلال احمر هم در این طرح نقش آفرینی بسیار مهمی داشت.

وی با تاکید بر ضرورت مدیریت بر بحران به جای مدیریت در بحران اظهار داشت: به جای بیمارستان‌ها باید این بیماری را در خانه‌ها مدیریت کنیم و هلال احمر نقشی محوری در این شیوه هوشمندانه از مدیریت بحران دارد.

بازوند بیان کرد: هلال احمر با کمک خیرین نزدیک به یک میلیارد تومان تجهیزات به بیمارستان‌ها برای درمان بیماران کرونایی کمک کرده است که می‌تواند به کنترل بحران بسیار کمک کند.

کد خبر 5125944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha