۱۶ بهمن ۱۳۹۹، ۲۲:۰۳

رییس عقیدتی سیاسی ناجا:

مدل حاکمیت امام راحل ساده زیستی و امتیاز ندادن به نزدیکان بود

مدل حاکمیت امام راحل ساده زیستی و امتیاز ندادن به نزدیکان بود

ورامین- رییس عقیدتی سیاسی ناجا با اشاره به اینکه امام(ره) به کاخ نشینی میلی نداشت و با عمل آن را به باور مردم رسانده بود، گفت: مدل حاکمیت امام راحل ساده زیستی و امتیاز ندادن به نزدیکان بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علیرضا ادیانی عصر پنج‌شنبه و در پنجمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر که در مصلی صاحب الزمان (عج) ورامین و در جمع مردم این شهر برگزار شد، اظهار داشت: ورامینی‌ها از پیشتازان همراهی با امام بودند و سخنان امام راحل و مقام معظم رهبری در خصوص صفات برجسته این شهر نشانه اسلام دوستی و ولایتمداری آنان است.

ادیانی مردمی بودن انقلاب اسلامی را صفت برجسته آن دانست و افزود: نهضت امام همراه با متن مردم بود که نمونه آن جریان پانزده خرداد مردم ورامین و قم بود که خود مردم به ندای امام لبیک گفتند و همین مردم تا پیروزی انقلاب با وجود تهدیدها از پای ننشستند.

رئیس عقیدتی سیاسی ناجا عنوان داشت: در دوران شاهنشاهی، اسلام از زندگی مردم حذف شد و همه دستگاه‌های استکباری به جنگ اسلام آمده بودند، ولی اسلام با انقلاب ایران احیا شد.

وی یکی از کارهای بزرگ امام در دوران معاصر را نابودی نظام پادشاهی و برپایی حکومت اسلامی دانست و گفت: در زمان پهلوی خیلی‌ها امیدی به نابودی شاهنشاهی خبیث نداشتند اما این امام بود که با ایستادگی و دادن امید به مردم این معجزه را محقق ساخت.

ادیانی بیان داشت: برخی در همان دوران مبارزه انقلاب، مبارزه عملی را قبول نداشتند و می‌گفتند فقط مبارزه فکری اما امام معتقد بودند که در این زمینه هم مبارزه عملی و هم مبارزه فکری باید توأم باشد.

رئیس عقیدتی سیاسی ناجا ایجاد حکومت اسلامی بعد از پیروزی انقلاب را کار بزرگ مردم و امام برشمرد و ادامه داد: ائمه اطهار (ع) نتوانستند حکومت مد نظر خود را برپا کنند ولی کار ناتمام ۲۵۰ ساله اهل بیت علیه السلام با معجزه الهی توسط امام خمینی با تشکیل حکومت اسلامی تکمیل شد.

وی بیان کرد: حکومت ما بر اساس آموزه‌های دین و در رأس آن فقیه و مرجع عادل، فقط در زمان علی (ع) در تاریخ اسلام یاد شده و رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند که حفظ نظام اسلامی از بزرگترین معروفات است و به خاطر این است که شرق و غرب دست به دست هم داده‌اند که این نظام را ساقط کنند و تحریم‌های سخت دشمن علیه ایران بخاطر آن است که ما قوی هستیم و اگر قوی نبودیم این گونه نبود.

ادیانی گفت: امام به کاخ نشینی میلی نداشت و این را با عمل به ساده زیستی خود، به باور مردم رساند و حتی حاضر نشد برای عزیزانشان امتیاز خاصی قائل شود و این مدل حاکمیت در دنیا خیلی‌ها را جذب کرد.

کد خبر 5139224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha