۲۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۴۵

مسئول منطقه حفاظت شده اشترانکوه ازنا:

قطع درختان حاشیه منطقه حفاظت شده «اشترانکوه»/ متخلفان دستگیر شدند

قطع درختان حاشیه منطقه حفاظت شده «اشترانکوه»/ متخلفان دستگیر شدند

ازنا- مسئول منطقه حفاظت شده اشترانکوه ازنا از قطع درختان حاشیه این منطقه حفاظت شده خبر داد و گفت: متخلفان در این رابطه دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن سالاروند امروز شنبه در گفت و گو با رسانه‌ها، گفت: طی گشت و کنترل شبانه روزی، نیروهای یگان حفاظت منطقه حفاظت شده اشترانکوه ازنا، موفق شدند متخلفینی که اقدام به قطع درختان در حاشیه منطقه حفاظت شده اشترانکوه کرده بودند را دستگیر کنند.

وی، افزود: خودروی این متخلفین که حامل درختان قطع شده بود در حاشیه روستای «دره اسپر» توسط محیط بانان این منطقه توقیف و ضمن دستگیری متخلفین خودروی مذکور به همراه چوب‌های قطع شده به پاسگاه محیط بانی درب آستانه انتقال داده شد.

مسئول منطقه حفاظت شده اشترانکوه ازنا، گفت: پرونده این متخلفین پس از تنظیم صورتجلسه اولیه برای سیر مراحل قانونی به دادگستری شهرستان ارجاع و ادوات کشف شده تا صدور رأی قطعی به صورت امانی زیر نظر این اداره باقی می‌ماند.

سالاروند، از تمامی دوستداران طبیعت درخواست کرد که هر گونه تخلف زیست محیطی را به نزدیک ترین اداره حفاظت محیط زیست یا به سامانه ۱۵۴۰ تماس اطلاع دهند.

بنا بر این گزارش، منطقه حفاظت‌شده اشترانکوه یکی از مناطق منحصربه‌فرد و پرجاذبه طبیعی لرستان است که به لحاظ برخورداری از شرایط زیست‌محیطی و ویژگی‌های زمین شناسی زیستگاه مناسب و مستعدی برای رشد و تکثیر وحوش به‌خصوص پستانداران محسوب می‌شود.

اشترانکوه به دلیل واقع‌شدن در قلب سلسله جبال زاگرس دارای قلل سرد مرتفع بالای ۳ هزار و ۵۰۰ متر از سطح دریا و همچنین دره‌های نسبتاً گرم است. اشترانکوه رشته‌کوهی به طول تقریبی ۵۰ کیلومتر است که در جهت شمال غربی-جنوب شرقی امتداد دارد.

یخچال‌های طبیعی و دائمی این رشته‌کوه که یکی از زیباترین کوه‌های کشور به شمار می‌رود در تمام سال از برف و یخ پوشیده است. اشترانکوه در جنوب شهر دورود و ازنا قرار دارد. اشترانکوه به آلپ ایران نیز معروف است البته این نام تنها به خاطر بلند بودن آن به آن تعلق نگرفته است بلکه به دلیل شیب تند کوه‌هایش و دره‌های جوان و «وی» شکل و یخچال‌های طبیعی است. ارتفاع بلندترین قله آن «سن بران» ۴۱۵۰ متر است.

اشترانکوه به‌عنوان آلپ ایران منطقه‌ای ویژه به لحاظ پوشش گیاهی و گونه‌های جانوری است که سال‌هاست پروژه‌های شکار ممنوع، حفاظت رویشی و دوره‌های پژوهشی در آن اجرا می‌شود تا از روند تخریبی پوشش گیاهی آن جلوگیری و گونه‌های در معرض انقراض جانوری به زاد و ولد متعادلی دست پیدا کنند.

کد خبر 5145649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha