۲۰ تیر ۱۳۸۶، ۱۲:۱۶

/ ادعاهای تازه سران اسراییل/

تل آویو نگران قدرت بازدارندگی اتمی ایران است

تل آویو  نگران قدرت بازدارندگی اتمی ایران است

مقامهای امنیتی رژیم صهیونیستی اخیرا در اظهاراتشان ادعا کردند که نگران خطرفوری استفاده ایران ازسلاح اتمی علیه اسرائیل نیستند، بلکه نگرانی آنها احساس ایمنی است که ایران با دستیابی به توانمندی هسته ای به آن دست خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری فرانسه به نقل ازآنچه که ارزیابی مقامهای امنیتی رژیم اسراییل از برنامه هسته ای ایران خواند، آورده است که برنامه هسته ای ایران بزرگترین تهدید برای اسرائیل است ودر همین راستا آنها در تلاش برای بدبین کردن افکارعمومی به برنامه هسته ای صلح آمیز کشورمان و سرپوش گذاشتن بر زرادخانه مخوف سلاح های هسته ای اسرائیل، ادعا کردند که ایران تا حداکثریک سال دیگر توانایی ساخت بمب اتمی را به دست خواهد آورد وتا 3 یا 4 سال دیگر عملاً قادر به تولید سلاح اتمی خواهد بود.

به ادعای مقامهای فوق که از سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی هستند، برنامه هسته ای ایران از سه راه به تاخیر می افتد: حمله نظامی، مجموعه ای از فشارها و تحریم ها که ایران را وادار به مصالحه کند و ادامه مشکلات مربوط به فناوری که این کشور هم اکنون با آنها روبروست.

مقامات مذکور دربخش دیگری از عملیات روانی این رژیم ادعا می کنند که برخی اهداف در ایران دربرابر حمله احتمالی اسرائیل آسیب پذیرخواهند بود. رادیو رژیم صهیونیستی درهمین زمینه گزارش داد که یک واحد ویژه به ریاست یک افسر امنیتی بلندپایه برای هماهنگ کردن تمام اطلاعات جمع آوری شده توسط سرویس های اطلاعاتی تشکیل شده تا درباره اهداف احتمالی در ایران تصمیم گیری کنند.

از سوی دیگر "آویگدور لیبرمن"، وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی روز گذشته از اتحادیه اروپا به دلیل آنچه وی دیدگاه های سهل گیرانه در قبال برنامه هسته ای ایران خواند، انتقاد کرد. وی گفت : احساس من از گفتگو با اروپایی ها در بروکسل و نیز طی سفر رومانو پرودی، نخست وزیر ایتالیا این است که آنها می خواهند به اسرائیل بقبولانند که برنامه هسته ای ایران صلح آمیز است.

"ایهود اولمرت" نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیزدردیدار با پرودی گفت: اسرائیل هیچگاه تحمل نخواهد کرد کشوری که اسرائیل را تهدید به نابودی کرده، به سلاح اتمی دست یابد.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی خود با در اختیار داشتن حداقل 200 کلاهک اتمی، بزرگترین و تنها تهدید اتمی در منطقه خاورمیانه به شمار می آید و مقامهای این رژیم بارها، ادعاهای واهی خود را علیه تهران رادر همسویی با غربی ها تکرار کرده اند که اذهان عمومی منطقه را از خطرات فراوان سلاح های کشتار جمعی این رژیم اشغالگر منحرف کنند و برنامه کاملا صلح آمیز ایران را برای امنیت وثبات منطقه خطرناک وانمود کنند.

درهمین راستا جمهوری اسلامی ایران بارها تاکید کرده هرگز به دنبال ساخت سلاح هسته ای نیست و همکاری مستمر و شفاف با آژانس بین المللی انرژی اتمی بهترین شاهد بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران است . 

کد خبر 515787

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha