۱۲ اسفند ۱۳۹۹، ۱۵:۵۶

رئیس اداره میراث فرهنگی کاشان:

۱۶۰ فرصت شغلی جدید در صنعت گردشگری کاشان ایجاد شد

۱۶۰ فرصت شغلی جدید در صنعت گردشگری کاشان ایجاد شد

کاشان - رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان گفت: با افتتاح امروز پروژه های گردشگری در کاشان، ۱۶۰ فرصت شغلی جدید در صنعت گردشگری کاشان ایجاد شد.

مهران سرمدیان در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: با توجه به سفر امروز وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به کاشان و افتتاح پروژه‌های گردشگری، فرصت شغلی جدید در صنعت گردشگری کاشان ایجاد شد.

وی با بیان اینکه این پروژه‌ها در زیربنای ۳۱ هزار و ۳۲۰ متر مربع احداث شده است، ابراز داشت: با افتتاح این پروژه‌ها که شامل دو اقامتگاه سنتی و یک هتل سه ستاره می‌شود در جمع ۵۸ اتاق به مراکز اقامتگاهی گردشگری کاشان اضافه شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان همچنین با بیان اینکه این اقامتگاه‌ها در مجموع ظرفیت پذیرش ۱۵۹ گردشگر را دارند، گفت: میزان سرمایه اختصاص یافته برای تأسیس این پروژه‌ها که از طریق بخش خصوصی تأمین شده است بیش از پنج هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال است.

وی با اشاره به اینکه کاشان بیش از یک هزار و ۷۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی و طبیعی برای جذب گردشگر دارد، افزود: ۳۲۵ اثر موجود در شهرستان کاشان ثبت ملی و یک اثر نیز ثبت جهانی شده است.

سرمدیان با اشاره به اینکه در حال حاضر ظرفیت اقامتی گردشگری کاشان شامل ۳۰ اقامتگاه سنتی، هفت هتل و چهار هتل آپارتمان است، گفت: ۱۵ اقامتگاه بومگردی و پنج مهمان پذیر نیز برای پذیرش گردشگران داخلی و خارجی وجود دارد.

کد خبر 5160111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
      0 0
      چرا جاذبه های بسیار زیبا و تاریخی شهر توریستی نیاسر را معرفی نمیکنید مثل آتشکده چهار تاقی که سالمترین آتشکده ایران هست .آبشار بسیار زیبای نیاسر و آسیاب های آبی نیاسر. غار ویس. برج دیده‌بانی چالقاب. و گلاب گیری و لاله‌های زیبا در بهار.خرمالوهای بی نظیر نیاسر در پاییز.
    • علی IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
      0 0
      جاذبه های تاریخی خمینی شهر هم معرفی کنید مثل مسجد جامع خوزان، خانه سرتیپ؛ چشمه لادر و غار قهرمان، امام زاده سید محمد و ایوان گزی ها؛ خانه های مجیر و زهتاب؛ برج کبوتر دستگرد؛ عصارخانه ورنوسفادران و...