۱۴ اسفند ۱۳۹۹، ۱۳:۵۸

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:

۷۰۰ هزار نهال مثمر در سطح استان سمنان توزیع و کشت می‌شود

۷۰۰ هزار نهال مثمر در سطح استان سمنان توزیع و کشت می‌شود

سمنان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان بابیان اینکه ۷۰۰ هزار نهال مثمر در سطح استان توزیع و کشت می‌شود، گفت: این روند تا ۲۰ فروردین سال آتی تداوم خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن میرعماد ظهر پنج‌شنبه در آئین درختکاری به میزبانی محوطه باز استانداری سمنان ضمن بیان اینکه جهاد کشاورزی نیز در ایام درختکاری اقدام به توزیع درختان مثمر می‌کند، ابراز داشت: در این راستا بالغ‌بر ۷۰۰ هزار نهاد مثمر نیز در سطح استان توزیع و کشت خواهد شد.

وی بابیان اینکه ۳۰۰ هزار نهال از مجموع تعداد نهال‌های مذکور سطح استان در میزان یک هزار هکتار برای توسعه باغات در اراضی شیب‌دار با اولویت شهرستان میامی و منطقه کالپوش انجام می‌شود، افزود: یکی از رویکردهای جهاد کشاورزی توسعه باغات در اراضی شیب‌دار است که این نیز بر طبق همین سیاست صورت خواهد رفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بابیان اینکه ۴۰۰ هزار نهال دیگر در مابقی شهرستان‌های استان کاشته خواهد شد، ابراز داشت: روند کاشت و توزیع نهال درختان مثمر در استان سمنان تا بیستم فروردین‌ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

میرعماد بابیان اینکه کشاورزان می‌بایست با توجه به اقلیم منطقه خود اقدام به کاشت گونه مناسب درخت مثمر کنند، تصریح کرد: درختکاری در فرهنگ دینی و اسلامی بسیار سفارش و تأکید شده که کاشت درختان مثمر می‌تواند به سرسبزتر شدن استان کمک کند.

وی بابیان اینکه درخت نیاز اساسی برای جامعه و به‌ویژه استان کم‌بارشی نظیر سمنان محسوب می‌شود، افزود: توسعه فضای سبز، نگهداری از منابع طبیعی و رعایت اصول اولیه نگهداری درختان موضوعات بسیار مهمی که می‌بایست مردم هنگام غرس نهال به آن توجه ویژه داشته باشند.

کد خبر 5161739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha