۱۶ اسفند ۱۳۹۹، ۷:۳۶

در فوریه ۲۰۲۱؛

مأموران مرزی آمریکا یکصدهزار مهاجر را در مرز مکزیک بازداشت کردند

مأموران مرزی آمریکا یکصدهزار مهاجر را در مرز مکزیک بازداشت کردند

مأموران مرزی ایالات متحده آمریکا در ماه میلادی گذشته نزدیک به یکصدهزار مهاجر را در مرز مشترک این کشور با مکزیک بازداشت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، مأموران مرزی ایالات متحده در ماه فوریه حدود یکصد هزار مهاجر را در مرز مشترک این کشور با مکزیک بازداشت کردند که این رقم بالاترین رقم مهاجران بازداشت شده در عرض یک ماه از اواسط سال ۲۰۱۹ بشمار می‌رود.

این ارقام که پیش از این گزارش نشده بود، چشم‌انداز موج رو به افزایش مهاجران را در مرزهای جنوب غربی آمریکا نشان می‌دهد؛ به ویژه آنکه «جو بایدن» رئیس جمهور کنونی و دموکرات ایالات متحده درصدد لغو برخی از سیاست‌های مهاجرتی و محدودکننده دوران رئیس جمهور پیشین آمریکا است.

لازم به ذکر است که مجموع مهاجران بازداشت شده در ماه فوریه امسال بالاترین رقم بازداشت شدگان در ماه فوریه از سال ۲۰۰۶ بشمار می‌رود.

با افزایش شمار کودکانی که بدون والدین یا سرپرست قانونی وارد مناطق مرزی آمریکا می‌شوند، مقامات ایالات متحده در هفته‌های اخیر مجبور شدند که برای یافتن سرپناهی برای این کودکان گام‌های لازم برای واگذار کردن مسئولیت آنها به حامیان مالی در خاک ایالات متحده را سرعت ببخشند.

گفتنی است که شمار مهاجران بازداشت شده در ماه ژانویه حدود ۷۸۰۰ نفر بود.

کد خبر 5162546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha