۱۸ اسفند ۱۳۹۹، ۹:۳۷

فرماندار کرمان تاکید کرد؛

برگزاری انتخابات با اولویت حفظ سلامت مردم در کرمان

برگزاری انتخابات با اولویت حفظ سلامت مردم در کرمان

کرمان - فرماندار کرمان بر لزوم برگزاری انتخابات با اولویت حفظ سلامت مردم در کرمان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فرمانداری کرمان، علی بابایی در دیدار بخشداران و اعضای ستاد انتخابات شهرستان کرمان با اعضای دفتر نظارت شورای نگهبان استان و شهرستان کرمان با بیان این‌که بین هیئت نظارت و اجرایی در کرمان اختلاف‌نظر و سلایق در اصلِ کار انتخابات وجود ندارد، گفت: رعایت اصل بی‌طرفی مدنظر همه ماست.

وی افزود: مسائل و مشکلاتی که امروز مردم با آن‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کنند بر زندگی و روحیه مردم تأثیر گذار است. ما باید انتخابات را در شرایط کرونایی برگزار کنیم. برنامه‌ریزی باید به نحوی باشد که رعایت همه مسائل و جوانب کار صورت پذیرد. توجه به مسائل مربوط به‌سلامت مردم اصل مهمی است. اگر همه همه لوازم آماده باشد لکن مردم شرکت نکنند کاری نکرده‌ایم.

علی بابایی اظهار کرد: مهم‌ترین بحث در انتخابات مشارکت حداکثری مردم است مشارکت بیشتر مردم سبب تحکیم نظام خواهد شد باید زمینه انجام یک رقابت سالم، سازنده و قانونی را فراهم آوریم.

علی سلاجقه معاون سیاسی‌اجتماعی و امنیتی فرمانداری کرمان نیز با بیان این‌که حفظ نظام جمهوری اسلامی در اولویت است گفت: حفظ نظام با رعایت قانون ممکن است و گفت خدا نبخشد کسی را که در امور مردم سلیقه‌ی شخصی خود را دخیل کند.

وی افزود: تاکید ما بر اصل بی‌طرفی و اجرای قانون است. قطعاً هیچ کاری بدون عیب نیست انتخاباتی با حضور ۱۰ هزار نفر عوامل اجرایی و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر عوامل نظارتی ممکن است ایراداتی هم در آن به وجود آید. دقت بر این است که مسائل به‌نحو احسن حل‌وفصل شود ستاد کرونا هم پیش‌بینی‌های لازم را در رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهد داشت.

افشاری مسئول دفتر نظارت شهرستان کرمان نیز گفت: به دلیل کوچک بودن برخی شعب اخذ رأی لازم است تمامی عوامل اجرایی به لحاظ سلامت چک شوند که مشکلی پیش نیاید.

وی ادامه داد: نیروهای نظارت در طول سال آموزش می‌بیند وظیفه ما اجرای قانون است و قانون می‌گوید باید نظارت و آموزش‌ها دقیق باشد. ایمان و التزام نیروهای نظارتی برای اجرای انتخابات برای ما شرط است. همه انسان‌ها گرایش دارند ولی برای روز انتخابات باید بی‌نظر باشند.

مسئول دفتر نظارت شهرستان کرمان ابراز داشت: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری باید حق‌الناس در انتخابات رعایت شود و این جلسات می‌تواند کمک بزرگی باشد که انتخابات بدون حاشیه و مرضی رضای پروردگار باشد.

وی گفت: در شهرستان کرمان ۲ هزار و ۵۰۰ ناظر انتخابات را برگزار می‌کنند و نیاز به جلسات و آموزش وجود دارد کارگروه‌های مختلفی تشکیل‌شده است هر کارگروه بین چهار تا ۳۵ نفر عضو دارد.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه ارزیابی و گزینش، کارگروه اسناد و کارگروه امور اجرایی، افزود: در شهر کرمان پنج منطقه داریم که هر کدام یک مسئول دارد. در بخش‌های شهرستان هم رابط نظارت تعیین کرده ایم.

کد خبر 5164494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha