۱۸ اسفند ۱۳۹۹، ۱۳:۰۴

وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛

اجرای طرح رتبه بندی براساس کیفیت کار معلمان

اجرای طرح رتبه بندی براساس کیفیت کار معلمان

تبریز- وزیر آموزش و پرورش از اجرای طرح رتبه بندی معلمان براساس کیفیت کار انها خبر داد و گفت: این طرح با هدف ارتقای انگیزه معلمان و افزایش کیفیت آموزش اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن حاجی میرزایی ظهر امروز در نشست با معلمان برتر و منتخب آذربایجان شرقی در تبریز با بیان اینکه حل مشکلات معلمان یکی از مهمترین اهداف ما است، افزود: افتخار می‌کنیم که معلمان توانستند فرصت کرونا را مغتنم شمرده و در این شرایط کرونایی در جهت تعلیم و تربیت تلاش کنند.

وی با بیان اینکه امنیت، آرامش و معیشت معلم برای ما اهمیت بسیاری دارد، ادامه داد: مهمترین مسئله آموزش و پرورش نیروی انسانی و عنصر بی‌بدیل نظام تعلیم و تربیت معلم است.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه ۸۳ هزار و ۷۰۰ معلم در سه مرحله ساماندهی و تعیین تکلیف شده‌اند، ادامه داد: درصدد اجرایی کردن رتبه بندی معلمان براساس کیفیت کار آنان برای افزایش انگیزش و آرامش هستیم.

وی سپس افزود: ۳۰ هزار معلم هنوز ساماندهی و تعیین تکلیف نشده‌اند که آنها نیز ابتدای سال آینده تعیین تکلیف می‌شوند.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه از سال ۱۳۹۲ تاکنون آموزش و پرورش معلم نگرفته است، ادامه داد: ما فقط از سال ۹۲ تاکنون اقدام به خرید خدمت کرده‌ایم و در همین خصوص از شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه گرفتیم که تنها راهکار جذب معلم از طریق آزمون باشد.

وی سپس در خصوص سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: بنیان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش منابع انسانی است و اگر منابع انسانی متعهد در اختیار داشته باشیم، می‌توانیم مسیر اجرایی‌سازی سند را طی کنیم.

حاجی میرزایی همچنین در خصوص استخدام معلمان جدید در آموزش و پرورش نیز افزود: در تعیین تکلیف نیروها و جذب نیروی انسانی با کیفیت، پیشتاز بودیم و تنها یک مسیر برای جذب و استخدام به آموزش و پرورش تصویب کرده‌ایم و آن هم از طریق کنکور و دانشگاه فرهنگیان است.

وی سپس به ضرورت ارتباط معلمان و دانش آموزان با وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: برای همین ارتباط گیری قسمت ویژه‌ای در شبکه شاد با عنوان گفت‌وگو با وزیر راه اندازی شده است.

کد خبر 5164737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
      3 0
      یک معلم که با مدرک دکتری از دانشگاه معتبر دولتی و کلی مقاله و تالیف، که در دبیرستان؛ شیمی ،فیزیک، ریاضی و..... برای فرزندان این کشور تدریس می کند نوعِ خدمتش چه فرقی با یک استادیار همرده ی خودش در وزارت علوم دارد!!؟.... چرا استاد وزارت علوم پنج برابر معلم دکتری حقوق می گیرد و یک سوم او در هفته تدریس
    • IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
      2 1
      یکی از مواردی که در رتبه بندی باید به آن توجه شود و هم اینکه باعث جذب نخبگان به آموزش و پرورش شود در نظر گرفتن یک ضریب خاص برای معلمان با مدرک دکتری از ده دانشگاه تراز اول ایران است مثل کشورهایی که در زمینه آموزش و پرورش در دنیا حرف برا گفتن دارند