۱۹ اسفند ۱۳۹۹، ۱۵:۵۳

قالیباف:

شناخت شیخ الاسلام از نظام سلطه و رژیم صهیونیستی دقیق وعالمانه بود

شناخت شیخ الاسلام از نظام سلطه و رژیم صهیونیستی دقیق وعالمانه بود

رئیس مجلس آگاهی و شناخت مرحوم شیخ الاسلام از نظام سلطه و رژیم صهیونیستی را دقیق و عالمانه دانست و گفت: او دشمنی آمریکا و صهیونیسم علیه ایران را آرمان فکری و اعتقادی خود می‌ دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم یادبود مرحوم حسین شیخ‌الاسلام در یک پیام تصویری ضمن گرامیداشت اولین سالگرد درگذشت او، علو درجات معنوی را از خداوند سبحان برای او مسألت کرد و گفت: حسین شیخ‌الاسلام به دلیل حضور مؤثر فکری، عملی و مسئولیت‌های اجرایی مختلف در ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران، از ابتدای پیروزی انقلاب تا پیوست به جوار غفران رحمت الهی، گنجینه‌ای ارزشمند از حافظه تاریخی و دیپلماسی و مدیریت انقلابی در سال‌های آغازین انقلاب و دوران جنگ تحمیلی و نیز سالیان رشد و بالندگی در نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می‌رود.

قالیباف ادامه داد: مرحوم شیخ‌الاسلام از همان آغازین روزهای فعالیت انقلابی خود در نهضت حضرت امام (ره) و در نظام مقدس جمهوری اسلام ایران، هیچ گاه از سنگر مبارزه با نگاه متفکرانه و شجاعانه فاصله نگرفت و خارج نشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی آگاهی و شناخت مرحوم شیخ الاسلام از نظام سلطه و رژیم صهیونیستی را دقیق و عالمانه دانست و بیان کرد: او دشمنی آمریکا و صهیونیسم علیه ایران را آرمان فکری و اعتقادی خود می‌دانست و در هر منسب و مقامی که بود در دفاع از انقلاب اسلامی و خدمت به آرمان‌های انقلاب و مردم ایستادگی می‌کرد و هرگز کوتاهی نکرد.

وی با بیان اینکه حسین شیخ‌الاسلام کسی بود که به اندیشه‌های مدیریتی انقلابی، خط امام و ولایی در هر شرایطی عمل می‌کرد، اظهار کرد: همواره گوش و نگاه مرحوم شیخ‌الاسلام به سمت رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان ولی امر مسلمین بود.

قالیباف با اشاره به اینکه مرحوم شیخ‌الاسلام در حوزه دیپلماسی به حق یک الگو بود تاکید کرد: می‌توان مرحوم شیخ‌الاسلام را از مؤثرترین معماران دیپلماسی انقلابی و جهادی در عرصه دیپلماسی در تراز انقلاب اسلامی توصیف کرد. گرچه تفکر جهادی و انقلابی و مقاومت در مرحوم شیخ‌الاسلام جوهره اعتقادی داشت؛ اما همکاری مستقیم وی به عنوان معاون سیاسی امور خارجه با شهید رجایی و همزمان سرپرستی وزارت امور خارجه، سلوک و عمل انقلابی را در او عمق بخشید و غنای بیشتری به او داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی دوران حضور مرحوم شیخ‌الاسلام به عنوان نماینده مردم تهران در مجلس هفتم را الگویی از نمایندگی متواضعانه و مسئولانه در خانه ملت معرفی کرد و گفت: او تجربه گرانقدر سیاسی، دیپلماتیک و پارلمانی خود را مخلصانه در کسوت مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی، مدیر کل بین الملل و دبیرکل کنفرانس بین‌المللی و حمایت از فلسطین به کار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: مرحوم شیخ‌الاسلام حیات فکری و نقش آفرینی‌خودش را در سیاست خارجه منطقه‌ای و بین‌المللی را با حیات شجره طیبه مقاومت اسلامی گره زد و هیچگاه در دفاع از آرمان مقاومت و آزادی قدس شریف فاصله نگرفت.

قالیباف تلاش حسین شیخ‌الاسلام را برای پایداری و تقویت مقاومت اسلامی در لبنان به ویژه حزب الله را متحدانه و دلسوزانه برشمرد و اظهار کرد: آرمان فلسطین و مقابله با دشمن صهیونیستی در اندیشه سیاسی او جایگاهی ویژه داشت. این جایگاه عمیق و خدشه ناپذیر بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی حمایت و تقویت مقاومت ضد صهیونیستی را شاخصه حرکت مرحوم شیخ‌الاسلام در آوردگاه سیاست خارجه و روابط بین‌الملل معرفی کرد و تاکید کرد: نقش برجسته او در فراکسیون حامیان قدس و فلسطین در مجلس شورای اسلامی و نزدیک به هفت سال دبیرکلی کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در زمره خدمات برجسته او به آرمان فلسطین و مقاومت به شمار می‌رود.

وی افزود: مرحوم شیخ‌الاسلام در زمان مسئولیت خود به عنوان معاون امور بین‌الملل مجمع تقریب مذاهب اسلامی نیز ضمن تلاش معتقدانه و مخلصانه در مسیر تقریب میان امت‌های اسلامی، قدس را از شاخصه‌های مهم حرکت در مسیر وحدت
قرار داد.

قالیباف در تشریح سایر فعالیت‌های مرحوم شیخ‌الاسلام اظهار کرد: او علاوه بر مسیولئت‌های رسمی خود، مشاوری مجرب و صاحب‌نظری دلسوز و پرتلاش در بسیاری از مراکز فکری و اندیشه‌ورزی کشور بود، که همواره تحلیل‌ها و آرا برآمده از تجربه، علم و اعتقاد او در نشست‌ها و شاخص‌ها اثرگذار بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مرحوم شیخ‌الاسلام با شناخت درست از هدف و مقد فعالیت‌های سیاسی داخلی و خارجی خود، در هر منسبی به عنوان سربازی فداکار در خدمت نظام و انقلاب و ولایت، منتظم و وفادارانه عمل کرد. او این مشی سربازی را تا واپسین روزهای حیاتش ترک نکرد.

وی با بیان اینکه مرحوم شیخ‌الاسلام زبانی گویا و صدایی رسا برای انقلاب اسلامی در هر اجتماع و هر نشست و فرصتی بود، تاکید کرد: اکنون یک سال است که این انسان نجیب، پاک طینت، خدوم، متواضع، مجاهد و محب اهل بیت از میان ما رفته است؛ اما تفکر مقاومت و جهادی را در بدنه دستگاه دیپلماسی و مراکز اندیشه‌ورزی حوزه مقاومت کشور از خود به یادگار گذاشته است.

قالیباف با اشاره نظام جمهوری اسلامی چهره‌ای خدوم، ارزشمند و کم نظیر از نسل کارگزاران اندیشه‌ورز انقلابی و حهادی را از دست داده است اظهار کرد: نام و یاد حسین شیخ‌الاسلام به دلیل پاکی، اخلاص و نورانیت اندیشه و خدمات خالصانه‌اش، صدقه جاریه باقی خواهد ماند و او را در صحیفه مقدس نظام جمهوری اسلامی ماندگار خواهد کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان یاد و خاطر فاطمه رهبر، عیسی جعفری و محمدعلی رمضانی نمایندگان محلس شورای اسلامی که در یک سال گذشته دار فانی را وداع گفته‌اند را گرامی داشت و برای روح بلندشان غفران، رحمت و آرامش ابدی از خداوند بزرگ مسألت کرد.

کد خبر 5165843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سرباز وطن IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
      1 0
      آقای قالیباف . شما و نمایندگان محترم به عنوان نهاد قانونگذاری کشور قرار بود قانون را در مورد حقوق سربازان وظیفه اجرا کنید و این قضیه رو پیگیری کنید ... به ولله این حقوقی که به سربازا میدن پول رفت و آمدشون هم نمیشه . شما را به خدا قسم می دهیم این قضیه رو پیگیری کنید . پس چه شد اون وعده و وعید ها