۱۷ فروردین ۱۴۰۰، ۱۳:۳۵

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

وجود ۱۵۸۰ حلقه چاه غیر مجاز آب در لرستان

وجود ۱۵۸۰ حلقه چاه غیر مجاز آب در لرستان

خرم‌آباد- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: در استان هزار و ۵۸۰ حلقه چاه غیر مجاز آب وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش حسن نژاد امروز سه شنبه در گفت و گو با رسانه‌ها اظهار داشت: از مجموع ۹ هزار و ۱۳ چاه در لرستان، هفت هزار و ۴۳۳ حلقه مجاز و هزار و ۵۸۰ حلقه غیرمجاز است.

وی با بیان اینکه چاه‌های فاقد پروانه در حال تعیین تکلیف هستند، ادامه داد: در پلدختر، چغلوندی، خرم‌آباد، الشتر، کوهدشت، نورآباد و رومشکان که شامل حوضه آبریز کرخه هستند ۲۳۵ حلقه چاه فرم یک و ۲۵۴ حلقه چاه فرم پنج وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان افزود: در شهرستان‌های ازنا، دورود، الیگودرز و بروجرد که جز حوضه آبریز کارون بوده ۳۳۰ حلقه چاه فرم یک و ۳۶۳ چاه فرم پنج داریم.

حسن‌نژاد در مورد میزان آب تولیدی در لرستان گفت: متوسط تولید آب سطحی در درازمدت در دو حوضه آبریز کرخه (سیمره، کشکان و مولاب) و کارون بزرگ (سزار و بختیاری) هفت هزار و ۹۷۴ میلیون مترمکعب اعلام شده است.

وی بیان کرد: متوسط خروجی آب سطحی لرستان در دراز مدت ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیون مترمکعب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان اضافه کرد: مصارف آب زیرزمینی و سطحی در حوضه آبریز کرخه، ۶۰۷.۹ میلیون مترمکعب است که در بخش کشاورزی ۵۱۴.۸، صنعت ۱۱.۳ و شرب ۸۱.۸ میلیون مترمکعب مصرف می‌شود.

حسن‌نژاد اظهار داشت: مصارف آب زیرزمینی و سطحی در حوضه آبریز کارون ۵۸۶.۲ میلیون مترمکعب است که در بخش کشاورزی ۵۱۵.۱، صنعت ۱۶.۹و شرب ۵۴.۲ میلیون مترمکعب مصرف می‌شود.
 

کد خبر 5182738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha