۲۸ فروردین ۱۴۰۰، ۲۲:۱۹

استاندار گیلان:

رعایت پروتکل های بهداشتی یک وظیفه ملی است

رعایت پروتکل های بهداشتی یک وظیفه ملی است

رشت- استاندار گیلان با اشاره به اینکه رسیدن به روند نزولی کرونا تنها در سایه مشارکت مردم امکان پذیر است، گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی یک وظیفه ملی است.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به روند افزایشی ابتلاها به کرونا در سطح کشور و استان گیلان، اظهار کرد: به واسطه افزایش آمارها و وضعیت قرمز کرونایی اعمال محدودیت‌ها به شهرها بازگشته است.

وی به همکاری و مشارکت خوب اصناف و کسبه در اجرای محدودیت‌ها اشاره کرد و افزود: صداوسیما و رسانه‌ها در آگاهی‌رسانی به جامعه نقش مهمی ایفا کردند.

استاندار گیلان با بیان اینکه مهم‌ترین راهکار پیشگیری و از انتقال و انتشار کرونا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است، گفت: بررسی‌ها نشان دهنده این است که مهم‌ترین عامل گسترش ویروس جهش یافته در کشور و استان گیلان برگزاری دورهمی های خانوادگی است.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم تلاش مضاعف برای قطع زنجیره انتشار و انتقال ویروس کرونا، اضافه کرد: شهروندان باید همانند سال گذشته با مشارکت و همکاری با مسئولان به ویژه کادر درمان و پرستاران زمینه کنترل این ویروس را در استان گیلان در سایه رعایت دستور العمل های بهداشتی و پرهیز از ترددهای غیر ضرور و برگزاری دورهمی ها فراهم کنند.

زارع با اشاره به اینکه حرکت به سمت روند نزولی ویروس کرونا تنها با مشارکت مردم و رعایت دستور العمل ها میسر می‌شود، گفت: امروز با توجه به شرایط جامعه و وضعیت کرونا رعایت دستور العمل ها یک وظیفه ملی است.

وی ادامه داد: صداوسیما، کمیته رسانه و فضای مجازی و نیز رسانه‌ها محتواهای رسانه‌ای در زمینه نقش اثرگذار مردم در خروج گیلان از وضعیت هشدار کرونایی و لزوم رعایت دقیق توصیه‌های بهداشتی تولید و منتشر کنند.

استاندار گیلان به اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی از هفته گذشته اشاره و با قدردانی از همراهی اکثریت واحدهای صنفی، اجرای موفق این طرح را در گرو همکاری مردم و اصناف برای حفظ سلامت و جان شهروندان ذکر کرد.

وی با تأکید بر ضرورت جلوگیری از فعالیت دست‌فروشان همزمان با تعطیلی اصناف با محوریت نظارت واحد سد معبر شهرداری‌ها و شبکه بهداشت، افزود: در شرایط قرمز کرونایی، هرگونه حضور در تفرجگاه‌ها ممنوع است.

زارع تأکید کرد: به همین منظور با استفاده از ظرفیت شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و همراهی مردم نسبت به پیشگیری از شکل گیری اجتماعات اقدام شود.

کد خبر 5191415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha