۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۱۲

حجت الاسلام رفیعی خبرداد؛

تمدید همایش بین المللی حضرت حمزه(ع)

تمدید همایش بین المللی حضرت حمزه(ع)

حجت الاسلام ناصر رفیعی گفت: همایش بین المللی حضرت حمزه(ع) بهمن ۱۴۰۰ برگزار می شود و علاقمندان می توانند مقالات خود را در شش محور تا تاریخ ۳۰ مهر به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین جلسه کمیته همایش بین‌المللی حضرت حمزه (ع) با حضور حجت الاسلام دکتر ناصر رفیعی رئیس مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی و رئیس همایش به منظور تغییر تاریخ برگزاری همایش و تمدید فرصت ارائه مقالات با حضور اعضای کارگروه برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام رفیعی در صفحه شخصی اینستاگرام به تغییر زمان برگزاری و تمدید فرصت ارائه مقالات اشاره کرد و گفت: مجتمع تاریخ، سیره و تمدن اسلامی جامعه المصطفی العالمیه در پی تجربه خوبی که در همایش حضرت خدیجه (س) داشت بر آن شد تا همایش بین‌المللی حضرت حمزه عموی پیامبر گرامی اسلام را اول رجب همزمان با ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ برگزار کند.

وی درباره مهلت ارسال مقالات، اظهار داشت: مهلت ارسال مقالات تا ۳۰ مهر ۱۴۰۰ تمدید شد که برای این مقالات شش محور در نظر گرفته شده که این محورها در بستر فضای مجازی برای علاقمندان تبیین شده است. از همه اندیشمندان، علما، اساتید، دانشجویان، طلاب و فرهنگیان علاقمند دعوت می‌شود تا مقالات خود را به دبیرخانه همایش بین‌المللی حضرت حمزه ارسال کنند.

رئیس مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی به زمان برگزاری همایش اشاره و عنوان کرد: همایش بین‌المللی حضرت حمزه (ع) بهمن ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. البته بنا بود این همایش همزمان با سالروز وفات ایشان در ۱۵ شوال برگزار شود اما به دلیل شرایط به وجود آمده از شیوع ویروس کرونا برگزاری این همایش به تأخیر افتاد.

حجت الاسلام رفیعی با تاکید بر اینکه حضرت حمزه (ع) بر گردن همه مسلمانان حق دارد، گفت: پیامبر اکرم (ص) و حضرت زهرا (س) در کنار بدن مطهر این بزرگ شهید اشک ریختند. اهل بیت (ع) همواره از حضرت حمزه و جناب جعفر یاد می‌کردند تا حدی که امام علی (ع) بعد از بیرون آمدن از سقیفه و آن اتفاق که باعث شد مساله غدیر به ورطه فراموشی بیافتد فریاد زدند واحمزتا و واجعفرا؛ عمویم حمزه و برادرم جعفر امروز کجا هستند؟ اگر آنها بودند چنین حق من ضایع نمی‌شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) و امام سجاد (ع) همواره در کلامشان حضرت حمزه را از افتخاراتشان بیان می‌کردند و می‌فرمودند ایشان افتخار اسلام و سید الشهدا هستند؛ بنده شخصاً موضوع برگزاری همایش بین‌المللی حمزه (ع) را خدمت مقام معظم رهبری مطرح کردم و ایشان بسیار استقبال کردند بنده نیز به این مناسبت پیام و صحبتی خواهم داشت و این امر اتفاق خواهد افتاد.

کد خبر 5199325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha