۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۵:۴۳

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه خبر داد؛

۸۵۶ دوز واکسن کرونا در شهرستان عسلویه تزریق شد/ آغاز واکسیناسیون

۸۵۶ دوز واکسن کرونا در شهرستان عسلویه تزریق شد/ آغاز واکسیناسیون

بوشهر- رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه از تزریق ۸۵۶ دوز واکسن در این شهرستان خبر داد و گفت: با راه‌اندازی مرکز تجمیعی تزریق واکسن کرونا در عسلویه، فاز دوم واکسیناسیون عمومی آغاز شد.

جاسم زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در فاز اول واکسیناسیون که از اوایل سال ۱۴۰۰ برای مدافعین خط مقدم جبهه مبارزه با کرونا آغاز شده بود، ۵۷۸ دوز جهت کارکنان بهداشت و درمان و غسالخانه‌ها و ۲۳۳ دوز جهت درمانگاه‌های غیر تابعه وزارت بهداشت، پاکبانان و بیماران خاص انجام و در هفته سلامت به اتمام رسید.

زارعی افزود: بلافاصله فاز دوم واکسیناسیون با اولویت افراد بالای ۸۰ سال، هم‌زمان با سایر شهرستان‌های تابعه استان با راه‌اندازی مرکز تجمیعی ویژه شهرهای عسلویه، نخل تقی و بیدخون آغاز و تاکنون ۴۵ نفر واکسینه شده‌اند.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده گروه هدف از شهر چاه مبارک و روستاهای تابعه و دهستان اخند و توابع آن نیز در مراکز خدمات جامع سلامت مربوطه از شنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه سال جاری فراخوانده و واکسینه می‌شوند.

این مقام مسئول اعلام کرد: سالمندان عزیز منتظر تماس همکاران ما در مراکز و خانه‌های بهداشت از طریق سامانه ۴۰۳۰ باشند تا روز و ساعت تزریق واکسن به آنها اعلام شود.

وی در ادامه بیان کرد: تکمیل پرونده سلامت کمک بزرگی به شناسایی و اعلام نوبت واکسیناسیون خواهد نمود؛ اما جای نگرانی نیست، شهروندانی که تاکنون موفق به تشکیل پرونده الکترونیک نشده‌اند، از روز شنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه سال جاری پیامکی به آنها ارسال و می‌توانند با مراجعه حضوری یا تماس تلفنی با مراکز یا خانه‌های بهداشت اقدام به تشکیل پرونده الکترونیک سلامت و سپس تزریق واکسن نمایند.

زارعی اعلام کرد: در مجموع ۷۲۴ دوز نوبت اول، ۱۳۲ دوز نوبت دوم و در مجموع ۸۵۶ دوز واکسن مختلف اعم از آسترازنکا، سینوفارم و اسپوتنیک وی در سطح شهرستان تزریق شده که خوشبختانه هیچ عارضه‌ای تاکنون گزارش نشده است.

دبیر ستاد مقابله با کرونای شهرستان عسلویه ضمن تبریک پیشاپیش عید سعید فطر و آرزوی درک لیالی پرفیض و برکت قدر و قبولی طاعات و عبادات برای مسلمانان به ویژه مردم نجیب شهرستان عسلویه گفت: فرهنگ‌سازی صحیح در زمینه اهمیت واکسیناسیون جهت تأمین ایمنی جمعی، پرهیز از انتشار پیام‌های مخرب غیر رسمی، رعایت کامل شیوه‌نامه‌ها و محدودیت‌ها لازم و ضروری است.

وی تأکید کرد: ورود بیش از پیش مسئولین محلی، بزرگان، افراد ذی نفوذ و نخبگان شهرستان در راستای بی‌اثر نمودن تبلیغات مسموم و مأیوس‌کننده عمومی مرتبط با واکسیناسیون نیز ضروری است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه گفت: رعایت کامل قرنطینه توسط افراد کرونا مثبت، مشکوک و یا در تماس با افراد مثبت و همچنین ممنوعیت کلیه سفرها از ساعت ۱۴ روز سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت تا ظهر شنبه ۲۵ اردیبهشت مصادف با تعطیلات عید سعید فطر و پرهیز از دید و بازدیدهای معمول سنوات گذشته رمز پیشگیری از شیوع سوش‌ها و واریته‌های جهش یافته خطرناک هندی، آفریقایی و … کووید ۱۹ است.

کد خبر 5207121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha