۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۹:۴۱

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اردبیل:

بستر الکترونیکی انتخابات در استان اردبیل مهیاست

بستر الکترونیکی انتخابات در استان اردبیل مهیاست

اردبیل- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: در آستانه انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای شهر و روستا بستر الکترونیکی در شعبات اخذ آرا فراهم شده است.

بهروز رزمی همزمان با هفته ارتباطات در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در حال حاضر و در آستانه انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای شهر و روستا بستر الکترونیکی در شعبات مختلف اخذ آرا پیش‌بینی و فراهم شده است.

رزمی تصریح کرد: تنها در ۷۰ تا ۸۰ روستا و آبادی استان ما با مشکل دسترسی به سیستم یو.اچ. سی روبه‌رو خواهیم شد که قرار است از شعب همجوار امکان برقراری ارتباط مهیا شود.

وی گفت: در شعب اخذ رأی از هم اکنون برنامه‌ریزی شده تا امکان دسترسی به اینترنت و دستگاه‌های احراز هویت با ارائه اطلاعات دقیق مهیا شده و کاربران در این زمینه مشکلی نداشته باشند.

رزمی جایگاه استان اردبیل را در ارزیابی ملی در حوزه ارتباطات و فناوری یادآور شد و افزود: استان اردبیل جز پنج استان اول کشور در تقویت زیرساخت‌های ارتباطی است و ما تلاش می‌کنیم تا این نهضت تحول ارتباطی و اطلاعاتی را ارتقا دهیم.

این مسئول خاطر نشان کرد: هر چند منکر نقاط ضعف و کاستی نیستیم اما در حوزه بهره‌وری به سمت کارایی و اثربخشی بیشتر حرکت می‌کنیم تا به روزترین و جدیدترین تکنولوژی‌ها که متناسب با نیاز مخاطبان باشد، ارائه کرده و شرایط آن را مهیا کنیم.

۲۴۰ سایت ارتباطی در اردبیل راه اندازی می‌شود

این مسئول با اشاره به اینکه مجوز راه‌اندازی ۲۴۰ سایت ارتباطی و دکل بی. تی. اس در استان اردبیل گرفته شده تا شکل عملیاتی به خود بگیرد گفت: از تعداد سایت ارتباطی ۸۰ سایت در سال گذشته راه‌اندازی شد و امسال نیز تلاش می‌کنیم تا مابقی سایت‌های ارتباطی و دکل‌های تقویت تلفن همراه را راه‌اندازی کنیم تا پوشش ارتباطی استان ارتقا پیدا کند.

وی به شرایط سخت کرونایی و مضاعف شدن مسئولیت این اداره کل در ارائه خدمات به شهروندان استان اردبیل اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در شرایط کرونایی بیشتر ارائه خدمات در بستر مجازی و الکترونیکی انجام شده و آموزش دانش‌آموزان و دانشجویان نیز در این بستر ارائه می‌شود، ما سعی کردیم در مناطق شهری و روستایی به تقویت زیرساخت‌ها در این حوزه کمک کنیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان استفاده از اینترنت پرسرعت را در یک سال گذشته تا سه برابر سال‌های قبل اعلام کرد و افزود: همه این حجم کار نیازمند زیرساخت‌هایی بود که در همین راستا راه‌اندازی ۲۴۰ سایت ارتباطی و اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات به عنوان رویکرد اصلی مورد توجه قرار گرفته است.

رزمی تصریح کرد: در استان اردبیل یک‌هزار و ۸۶۸ مدرسه به شبکه ملی اطلاعات وصل شده و در روستاهای بالای ۲۰ خانوار نیز سعی کردیم تا با توسعه فیبر نوری و ارائه مودم رایگان اینترنت پرسرعت را به ساکنان این مناطق هدیه دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: هر چند دسترسی به اینترنت به ویژه از طریق گوشی تلفن همراه در سال‌های اخیر افزایش یافته اما در روستاها با برخی مشکلات در دریافت شبکه‌های داخلی روبه‌رو هستیم که با گزارش مردمی سعی کردیم با حضور در روستاها ایرادات و اشکالات را رفع کنیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان به راه‌اندازی سامانه ۱۹۵ در رسیدگی به گله‌مندی شهروندان از بابت کمبود زیرساخت‌های ارتباطی و فناوری‌های جدید اشاره کرد و ادامه داد: تا پایان امسال تلاشمان بر این است تا در همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار نسل جدید اینترنت پرسرعت راه‌اندازی شود تا ساکنان این مناطق در دریافت خدمات با مشکلی روبه‌رو نشوند.

وی اضافه کرد: با افزایش حجم پهنای باند و بالا رفتن زیرساخت‌های ارتباطی و الکترونیکی خدمات در همه حوزه‌ها، تلاشمان بر این خواهد بود تا شرایط مناسبی را برای هم استانی‌ها مهیا کنیم.

کد خبر 5215298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha