۵ خرداد ۱۴۰۰، ۹:۳۸

دبیرکل جمعیت رویش نیروهای انقلاب اسلامی:

شفافیت لازمه کارهای جمعی است/اهمیت و ارتباط شورای شهر

شفافیت لازمه کارهای جمعی است/اهمیت و ارتباط شورای شهر

اصفهان- دبیرکل جمعیت رویش نیروهای انقلاب اسلامی گفت: شفافیت لازمه کارهای جمعی است و انتخابات شورای شهر به دلیل ارتباط مستقیم با رفاه زندگی مردم بسیار اهمیت دارد.

حامد یزدیان در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به مشارکت مردم و رد صلاحیت‌ها اظهار داشت: باید به موضوع فارغ از فضای احساساتی بررسی کرد و وظیفه حاکمیت نیز بالا بردن سطح عقلانیت جامعه است، اگر همه اتفاقات جامعه حول محور عقلانیت قرار گیرد سبب رشد جامعه نیز خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر شورای نگهبان باید به صورت منطقی دلایل رد صلاحیت را بیان کند و حتی فراقانونی در راستای بالا بردن عقلانیت جامعه، اقتضائات جامعه را برای مردم تبیین کند تا از این طریق آفات آن مشخص و مردم نیز تشویق و ترغیب شوند.

دبیرکل جمعیت رویش نیروهای انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: با توجه به مسئله نفوذ در سالیان گذشته که معمولاً هم از طریق اطرافیان و سطوح بالای کشور اتفاق می‌افتد، فضای سیاسی کشور با توجه به گام دوم انقلاب نیاز به نیروهای خاص دارد و عقلا و مردم می‌پذیرند که در این زمینه دیگر ریسک نکند.

نیاز شفافیت در کارهای جمعی

وی با اشاره به تأثیر شفافیت در انتخابات گفت: شفافیت یکی از اصولی است که در کارهای جمعی باید وجود داشته باشد و نامزدها در زمینه عملکرد، اهداف، دیدگاه‌ها و منابع مالی شفافیت داشته باشند و در ادامه هم این شفافیت و روراستی را با مردم به همراه داشته باشد.

یزدیان با اشاره به پویش ازما، گفت: با هر کاری که در راستای شفافیت باشد موافقم اما اگر بر اساس آزمون‌های شخصیت‌شناسی و روانشناسی باشد آنچنان با شفافیت سازگاری ندارد.

وی در پاسخ به اینکه آیا رفت و آمد نامزدهای انتخاباتی سبب تغییرات شرایط جامعه می‌شود یا خیر توضیح داد: ساختار به معنی کلی مشکلی ندارد و عملکرد اشتباه برخی از مسئولان را نمی‌توان به ساختار ربط داد و در واقع شورای نگهبان و دستگاه‌های نظارتی دیگر ساختارشان درست است و عملکردها، بی سلیقگی و کج سلیقگی‌ها در مدیریت را نباید به پای ساختار نوشت.

اهمیت و ارتباط شورای شهر با رفاه زندگی مردم

دبیرکل جمعیت رویش نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به اهمیت شورای شهر تصریح کرد: به دلیل اینکه شورای شهر و شهرداری ارتباط قوی‌تری با مردم نسبت به سایر ارگان‌های دولتی دارد و در رضایت و یا نارضایتی مردم بسیار دخیل است.

وی ادامه داد: حیطه فعالیت‌های شهرداری بسیار وسیع و متنوع است و با بسیاری از امور و شئون مردم ارتباط دارد و از لحاظ ریالی نیز بودجه شهرداری نزدیک به ۹ هزار میلیارد تومان است که سپردن آن به دست شایستگان بسیار اهمیت دارد که درست و صحیح سیاست‌گذاری کنند و مردم می‌توانند نقش آن را در رفاه زندگی خود ببینند.

کد خبر 5220544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha