۱۰ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۵۸

وزیر ارشاد:

فرهنگ متعالی قرآن و عترت در گستره ایران اسلامی تقویت شود

فرهنگ متعالی قرآن و عترت در گستره ایران اسلامی تقویت شود

بوشهر - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرآن کریم را استوارترین مسیر هدایت بشر به قله سعادت عنوان کرد و گفت: فرهنگ متعالی قرآن و عترت در گستره ایران اسلامی گسترش یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عباس صالحی در پیامی به آئین «انتخاب بوشهر به عنوان نخستین پایتخت قرآنی ایران»، بیان کرد: قرآن کریم کلام وحی الهی و یادگار جاودان پیامبر اکرم (ص)، جامع لطائف و اصرار و معارف پروردگار است؛ مشعلی فروزان که همچون خورشید پر فروغ، صحنه‌های زندگی آدمی را به نور هدایت روشن می‌کند؛ مجموعه‌ای سرشار از اعجاز کلامی و معرفتی که دل‌ها را تسخیر و با معانی و مفاهیم و آموزه‌های بلند آن، عقل‌ها را مدهوش خویش کرده است، کتابی که بر آن نه اعوجاج و دگرگونی راه دارد؛ نه باطلی و ناراستی و از این رو استوارترین مسیر هدایت بشر به قله سعادت است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: آدمی هر چه در مسیر کمال و تعالی مقرب‌تر، بهره‌اش از این عروه‌الوثقای بی‌مانند بیشتر و هر که آئینه دلش پاکیزه‌تر، روشنای آفتاب هدایت قرآن در او نمایان‌تر خواهد بود.

صالحی ادامه داد: وصف این صحیفه نورانی با هیچ قلمی و اندیشه‌ای میسر نیست و درک بلندای مفاهیم و آموزه‌های آن فراتر از محدوده اندیشه بشر است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: به لطف الهی و به یمن تلاش‌های نظام جمهوری اسلامی، عطر قرآن کریم بوستان ایران زمین را عطرآگین کرده و فضای عمومی کشور بیش از پیش به انس و بهره‌مندی از مفاهیم گران‌سنگ قرآنی توجه شده است.

صالحی گفت: در آغازین سال‌های گام دوم انقلاب اسلامی و با عنایت به ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و پیشینه شایسته قرآنی در شهرستان بوشهر، این شهرستان به عنوان «نخستین پایتخت قرآنی ایران» برای مدت یکسال معرفی می‌شود و این لوح افتخار به اهالی فرهیخته، نجیب و مؤمن آن دیار تقدیم می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این پیام ابراز امیدواری کرده است در سایه توفیقات الهی و با همکاری شخصیت‌های برجسته دینی و نهادهای فرهنگی، صاحبنظران و اساتید قرآنی و با انجام برنامه‌ریزی‌های لازم، شکوفایی بیشتر فعالیت‌های قرآنی و توسعه فرهنگ متعالی قرآن و عترت در گستره ایران اسلامی را شاهد باشیم.

آئین رسمی معرفی بوشهر به عنوان نخستین پایتخت قرآنی کشور در سال ۱۴۰۰ روز دوشنبه ۱۰ خردادماه با پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حضور معاون قرآن و عترت این وزارتخانه در بوشهر برگزار شد.

کد خبر 5224855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha